Urcare fulminanta in topul trafic.ro a celor de la auto.ro.

De la ~2000 de oameni pe zi, la peste 8000. In acest stil vor ajunge pe locul 3 in no time.

Mirare mare? Campanie de bannere? Google? Miracol?

Nu chiar. In primul rand liderii de la automarket.ro au inceput sa le indexeze anunturile. In al doilea rand, auto.ro cumuleaza acum in trafic.ro traficul de pe doua site-uri: auto.ro si anunt-auto.ro. Care ultim site trimite eticheta trafic.ro catre auto.ro. Nice. Si mai nice avand in vedere ca anunt-auto era numarul 4 in ierarhia site-urilor auto. Fuziunea este evidenta daca se observa sigla identica de pe ambele site-uri. Iar integrarea se face intr-un stil simplu, cautarea in anunturi auto de pe auto.ro ducand in celalalt site.

Fiecare site cu strategia sa, si cum este timpul sa fii in top 10 sau sa nu mai fii deloc (sunt 13 site-uri serioase de continut auto in .ro, pierdute mai toate dupa locurile 20 din trafic.ro pe sectiunea auto), cei de la Netbridge s-au gandit probabil ca e cazul sa urce in top 3 printr-o achizitie a unui site de anunturi auto.

Nu ma pot impiedica sa ma intreb: liderul actual pe content, automarket.ro, se bazeaza pe anunturi intr-o proportie nedefinita. In schimb ofera continut variat, imediat si de calitate tot mai buna. Cat la suta din trafic ii este insa generat de continut?

Promotor, urcat pe locul 4, se bazeaza pe campanii excesive de bannere cu femei despuiate. Si pe brandul castigat in timp, evident. Articolele online sunt mai slabe calitativ decat ale liderului. Iar pe vremea cand avea doar content auto, traficul sau oscila tot intre 1800-2200 de oameni pe zi.

Informatiiauto.ro, urmatorul site auto care are si content, are si o proportie covarsitoare de anunturi auto. Locul 11 top auto.

Drive-test.ro nu are anunturi auto, si oscileaza intre 2000-2500 de unici pe zi exclusiv din content. Loc 20 din top auto.

Dupa el mai vin ca site exclusiv de content doar auto-motor-si-sport, sotto.ro al lui Seceleanu, si altele cateva pierdute insa in anonimatul celor sub 10.000 de unici pe saptamana. Inclusiv Topgear, autoshow si autoexpert, pentru a aminti site-urile revistelor auto consacrate.

Si acum intrebarea de strategie: merita sa ramai in zona continutului exclusiv, cu un public tinta foarte bine definit pe nisa, sau mai degraba cumperi un site de anunturi auto, iti maresti de patru ori traficul si intri in top 10? Rezolvand ulterior problemele de integrare…

Raspunsul face toti banii. :)

Share →

2 Responses to Strategie: Auto.ro cumpara anunt-auto.ro?

  1. Robert Adam says:

    Nu stiu daca o sa castig ceva bani cu raspunsul asta, insa din punctul meu de vedere problema vine din categoriile din Trafic.ro. Nu e normal sa ai in aceeasi categorie site-uri de anunturi, care prin definitie sunt site-uri cu trafic urias generat de cautari aleatoare, alaturi de site-uri de nisa, cu continut specializat, cum sunt site-urile auto cu continut general.

    Din practica am invatat un lucru. Nu conteaza ce scrii, cat de bun esti sau cat de prost. Traficul se face din compromisuri, cam ca in politica. Cu cat te afunzi in rahat mai mult, cu atat ai mai mult trafic. Ramai la calitate, mori de tanar ca nu se uita nimeni pe site…

    Asadar, prieteni, scufundare placuta tuturor! Inclusiv mie…

  2. zvoner says:

    Mai mult decat atat :)
    Problema vine si de la agentiile de publicitate, care se orienteaza in principal catre site-urile cu foarte mult trafic.
    Prea putina lume se uita pe profilul de cititor, pentru a investi cu cap in online, pe public de nisa.
    Si tu te zbati sa-i explici clientului ca ai un public de foarte mare calitate, iar el se uita pe trafic si zice in mintea lui “da, dar sunt prea putini”.
    Mai curge ceva apa pe Dambovita pana sa inteleaga ca randamentele investitiei in publicitatea online cresc odata cu cresterea calitatii publicului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card