A venit primavara. Se simte in aer miros de verde, mai sunt cateva zile si infloresc copacii… Cantec de pasarele, soare si rasete de copii prin parculete.

A, si o seama de bastoane-n cap date intre corifeii internetului romanesc, pe tema alipirii a doua site-uri in trafic.ro/BRAT.

Acuma, eu nu pot spune decat ca, privita din afara, toata cearta are aspectul unei sfade de copii. Inteleg ca in BRAT nu s-a discutat pana acum in ce cazuri se poate include in traficul unui site si traficul unui alt domeniu (chestie permisa tehnic), motiv pentru care feminis.ro inregistreaza acum si traficul de pe un site mai vechi (de astrologie), inglobat insa ca serviciu al sau. Dar in locul unui scandal dambovitean plin de acuzatii de furt poate ca era mai bine ca industria (sic!) sa puna in discutie acest lucru intr-un mod profesionist. Calm. Asa cum imi inchipui ca s-ar proceda oriunde mai la vest de Romanica.

Sunt chiar curios ce decizii se vor lua, pentru ca ma intereseaza direct. De-a lungul timpului au fost multe site-uri care si-au alipit niste domenii. Atat drive-test.ro cat si concurentul auto.ro (Netbridge) inglobeaza fiecare un alt domeniu, si anume site-uri cu anunturi auto. Eu n-am ascuns niciodata ca salonauto.ro aduce 30-35% din traficul inregistrat in trafic.ro sub numele drive-test.ro (site-ul nu este inca introdus in SATI) -spun asta in discutiile cu orice client; nu ma indoiesc ca cei de la auto.ro au procedat la fel. Am anuntat asta public inca de la inceput; brosurile de marketing arata asta cat se poate de clar; rate-cardul este separat pentru fiecare parte a site-ului. Chiar si comenzile de publicitate sunt diferite. Si in SATI acest lucru urma sa fie defalcat. Poate ca asta sa fie calea de urmat?

Am inteles ca si Val  spune ca a facut la fel. Altii spun insa ca nu, ca a tacut malc. Sunt mirat totusi de magnitudinea pe care a dobandit-o scandalul, mai ales pentru ca este o problema care n-a mai fost pusa pana acum. Daca e vorba de acuzatii de netransparenta, atunci poate ca primii care ar fi trebuit sa fie intrebati erau cei de la Dove, primii clienti ai lui feminis.ro. Daca e vorba de aspecte morale, atunci ar fi fost normal ca ele sa fie discutate intr-o sedinta BRAT, nu pe bloguri. Iar daca este vorba de intepaturi intre retelele de publishing si intre regii, atunci eu cred ca atunci cand the shit hits the fan, toata lumea va iesi foarte prost din asta, pentru ca (asa cum ii sta bine online-ului romanesc), fiecare poate arata cu degetul rahateii din curtea celuilalt.

Pacat ca in online-ul romanesc predomina starea de talcioc si de precupete. Prilej pentru publicitari sa mai suspine incantati pentru a-si justifica cei 1.80% alocati online-ului din bugetele lor. Sau poate era timpul ca sa se sparga bube mai vechi?

Anyhow… o sa vina un mare tavalug incepand asa, de pe la inceputul verii, asa ca pana la urma cei care vor rade mai bine sunt cei care vor avea toti dintii in gura.

Si asta presupune sa iti tii si gura inchisa… uneori…

:)

Tagged with:  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card