Mai precis, se pare ca Primaria Generala va interzice circulatia pe timp de noapte a motociclistilor si va interzice de tot circulatia cu ATV-urile prin Bucuresti.

Motociclistii (probabil ca si ATV-istii) au sarit ca arsi. Discriminare! ‘Nicaieri in lume nu se interzice o categorie de vehicule’. Majoritatea covarsitoare a locuitorilor Capitalei, deja trecuti bine de pragul nevrozei, si-au ras satisfacuti in barba: ‘HA! Sa-i interzica, mama lor de…’

In timp ce scriu aceste randuri, aproape de miezul noptii, tocmai trece un destept (de fapt sunt doi sau trei) cu un motor ambalat in jdemii de ture, facandu-si obisnuita cursa cu 120km/h pe Camil Ressu. O sa vina si pretenarii lui pe la ora 1, asa cum fac noapte de noapte, ca sa incinga curse stradale dus-intors. Aici la mine e vorba de motociclete. In centru si in alte zone e vorba de masini. Tunate, cica.

Sunt asadar mai mult decat de acord ca problema zgomotului infernal scos de acesti zevzeci care fac curse de viteza prin oras (ca sa nu mai vorbesc de periculozitatea cu mult mai mare a vitezei colosale cu care circula pe strazi) sa fie rezolvata printr-o masura care sa taie in carne vie. Dar… DAR!

1. Exista deja legi. Aceste legi interzic oricarui vehicul sa mearga cu mai mult de 60km/h (de obicei chiar 50km/h) prin oras. Daca caralii politistii ar binevoi sa puna o patrula cu radar la mijlocul bulevardelor pe care se fac aceste curse in mod regulat, si inca o patrula la capatul lor, cu tot cu filtru/bariera, si daca ar ridica permise si ar da amenzi de jde milioane de lei, atunci cred ca problema s-ar rezolva mult mai usor, si i-ar afecta doar pe cei care incalca legea.

2. O motocicleta normala NU scoate un zgomot infernal atunci cand merge cu 60km/h. Dimpotriva, cand este ambalata intens, atunci da, pune in miscare toate alarmele. Daca ar exista in Codul Rutier o prevedere care sa limiteze numarul de decibeli admis pe categoria respectiva de vehicule, si daca Politia ar fi dotata cu aparate de masura, ar putea fi sanctionati si cocalarii care merg cu motoare tunate pentru a face galagie, chiar daca nu sunt ambalate (turate).

3. Masura interzicerii circulatiei motoarelor de la o anumita ora este pur si simplu stupida. Si daca sunt motorist si vin de la mare la ora 22:55? Ce fac? Las motorul la intrare in Bucuresti si iau metroul? Sau daca vin de la un concert rock care se termina la miezul noptii? Ma dau cu rolele pana acasa? E absurd. Poate ca nu am decat motocicleta mea, si poate ca merg legal, fara a face mai mult zgomot decat majoritatea masinilor.

4. ATV-urile ar trebui interzise nu doar in Bucuresti, ci si in orice localitate, cu precadere in statiuni. Barbaria plimbarii cu niste utilaje agricole modificate prin oras nu se intampla decat in gibozenia numita Romania. In afara sunt circuite speciale, off-road, pe care te poti da cu ATV-ul, si de regula NU AI VOIE sa te dai cu el pe altundeva. La noi…

In plus, stau si ma intreb: taxa auto o platesc si posesorii de ATV? Sau ei sunt benefici pentru mediu?

Asadar salut luarea in discutie a barbariei care se intampla noapte de noapte pe strazile bucurestene, dar cred ca masurile anuntate tin de domeniul pompieristicii, si ca simpla respectare si sanctionare a legilor actuale ar fi de ajuns pentru a stavili bubuielile care scoala cartiere intregi din somn doar pentru ca niste eunuci tin sa-si pârţâie motoarele la fel cum se bateau pe vremuri stramosii lor parosi cu pumii in piept.

Tagged with:  
Share →

9 Responses to Oprescu, motociclistii si ATV-istii. Cum sa faci un bine prost.

  1. aoleks says:

    ce te rog eu pe tine este sa nu confunzi cocalarii pe motociclete cu motociclistii adevarati. si eu am o toba sport insa nu turez motorul pe degeaba. stiu ca de-abia astepti sa prinzi unu in trafic sa te bagi in el si toate celea insa inca o data, nu confunda cocalarii in slapi si bermude pe motor de curse cu un motociclist serios!

  2. cabral says:

    1. Motociclistii care sunt acuzati de ce spui tu nu vor opri la nici un filtru / baraj, in vecii vecilor!

    2. O motocicleta normala nu scoate nici un zgomot la nici o viteza. Motocicleta trebuie sa satisfaca niste norme foarte stricte, printre care si cea acustica, fabricantii sunt foarte atenti la asa ceva.
    Problema este ca sunt ametiti care vor power (vezi Doamne – de fapt sunt pe degete numarati cei care chiar merg cu un stock full-power, restul au nevoie de extra power pentru mers pe Magheru supraturat la 50-100 km/h).
    Si un motor pe care s-a cocotat un Akrapovic sau alta evacuare o sa urle ca un apucat. Doar asa urla un motor, daca-l umbli la el.

    3. De acord. Poti sa-i spui cum vrei dar tot discriminare se numeste. E ca si cum, daca ai forta situatia putin, ai spune ca blondele cu Matiz rosu nu au voie sa mai circule la pranz pentru ca statisticile spun ca sunt mai multe accidente in care sunt implicate fetele astea…

    4. Ca nu e o metoda eficienta sa circuli cu ATV-ul prin oras… asa e. E prea lat ca sa te strecori, prea mare ca sa-l poti parca oriunde… in sfarsit, destule minusuri. Dar sa le interzici… mi se pare cam extrem. De ce?!
    Ca accidente multe nu-s, ilegalitati se fac in aceeasi masura ca si la autoturisme (pastrand proportiile, evident), oricum un motor de 300-800cc polueaza mai putin decat unul de 1,8-2l…

    In sfarsit, overall, nu cred ca e “facubil” asa ceva, nu poti interzice una sau doua categorii de vehicule stradale in total. Ai o problema cu o parte dintre cei care le folosesc?
    Smotoceste-i pe respectivii dar nu pedepsi oameni (cum ar fi contribuabili) care folosesc doua roti pentru deplasare si/sau relaxare legala…

  3. zvoner says:

    Aoleks, multam de input. Dar ti se pare tie ca fac confuzie intre unii si altii? Te asigur insa ca indivizii care dau mega-ture la 1 noaptea sunt imbracati din cap pana in picioare de nota 10, si ca si au cu ce sa se dea. Adica sunt ‘motociclisti adevarati’, vizual vorbind: combinezoane, casca, cizme, etc. Atata doar ca nu au nici creier, nici bun simt.

    Sa mearga taica sa se dea pe autostrada cu 300km/h, treaba lor. Dar nu prin fata blocurilor.

    Cat despre tobele sport… iarasi tine de bun simt. Am mers cu un BMWZ4 de exemplu, care putea porni foarte usor toate alarmele din zona daca il turam. Dar n-am facut-o. In schimb pe sosea…

    Cabral, multumesc pentru raspuns.
    ATV-urile sunt la baza utilaje agricole. Ultra zgomotoase. Asa cum nu vreau sa am tractoare in oras, nu vreau sa am nici ATV-uri. Sa fie folosite in locurile pentru care au fost create. Ba si acolo… care e placerea de a merge prin paduri si poienite intr-un zgomot infernal si lasand miros de combustibil ars in spatele tau, (iar daca sunt mai multi chiar distrugand potecile si fanetele) eu unul nu pot intelege. A, in poligoane speciale, sau pe drumurile forestiere… asta e altceva.

    In Europa majoritatea zonelor dedicate pentru ATV-uri sunt in foste cariere miniere. Sau pe dune de nisip, pe zone de stepa, drumuri de exploatatii forestiere samd. Nu in poieni, nu in statiunile montane, nu in orase.

    Repet insa ca rezolvarea problemei ridicata de Primarie (si foarte bine ca a ridicat-o) tine intr-adevar de aplicarea legilor actuale, nu de introducerea de interdictii absurde si nesanctionabile. Un radar poate inregistra si numarul de inmatriculare al unui motor, nu e nevoie sa-l opreasca fizic… Amenzi, amenzi, carnete suspendate si asa mai departe, si sa vezi ce se linistesc. :)

  4. Adelle says:

    De acord cu tine.
    In nici o tara din Europa nu am vazut ATVuri prin oras, si cu atat mai putin prin padure.
    Nu e normal ca eu sa merg la padure sa iau aer, sa ma plimb linistita pe o carare si cand colo sa gasesc praf si fum de la ATVuri.
    Si mai e ceva, motociclisti care merg pe trotuar. Cu ei ce facem??

  5. rZn says:

    @Adelle, ii impuscam! Simplu.

    Si pe atv-isti, ca au tractoare. Si pe manelisti, ca sunt melomani. Si pensionarii, ca sunt peste tot. Defapt pe astia ii gazam, e mai ieftin. Mai departe… pe negri, ca o au mare (scuze, Cabral). Pe emoizi ca sa n-o faca singuri. Si pe cine nu mai e trist ca noi. Si pe urma mergem si-i votam pe Basescu/Oprescu/Mazare. Ura, ne vedem in Amsterdam, ca acolo avem voie s-o turam la macsim. Ridicati venele in aer!

  6. [...] ar putea sa sufere asa ca poate ar trebui sa-i civilizeze cei cu mai mult obraz! Zvoner scrie pe aceiasi tema. Posted by pleonasmaticul Filed in [...]

  7. zvoner says:

    Adelle, noi trebuie doar sa protestam. Politia e cea care trebuie sa ii amendeze. Dar nu doar pe ei. Ci si pe carcalacii care parcheaza masinile aiurea, si pe naspetii care trec pe rosu sau blocheaza intersectiile, si pe cei care arunca gunoiul pe jos, etc. etc. etc.

    Nu e nevoie de alte masuri decat sa se respecte legea si sa se dea amenzi celor care o incalca. Atat.

    rZn, hai sa nu exageram. Uite, din pacate asa se discuta in Romania, numai pe extreme. Adevarul e undeva la mijloc. Daca si voi, motarzii, ati ostraciza meltenii dintre voi care duc la astfel de masuri extreme, poate ca ar fi mai bine. Mai ales ca sunteti totusi o gasca. Sau mai multe :)

  8. justbride says:

    M-am amuzat cand m-am intors zilele trecute din concediu si am auzit ce a mai debitat Oprescu. Nu zic ca e rau ce a debitat el caci, la noi, dupa cum ne-am obisnuit deja, legile sunt facute ca sa stea in Monitorul Oficial si atat. La actiuni extreme, fara cap, se raspunde cu masuri extreme, nu neaparat fara cap. Stiu ca e ciudat sa ai motor si sa nu poti intra in oras dupa 12 noaptea. Dar e si mai ciudat cand sari din pat in puterea noptii din cauza unui vuiet de motor care starneste toate alarmele masinilor pe langa care trece. Traiesc in fiecare seara experienta asta. Am renuntat sa ma mai duc la culcare inainte de 12 noaptea si uneori sunt nevoita sa inchid toate geamurile ca decibelii aia multi sa nu-mi mai tulbure somnul. Din pacate in tara asta toata lumea face ce vrea. Toti cocalarii din Bucuresti si-au luat partzitoare (ATVuri si alte datatoare de decibeli la mana a doua si a 15a reparatie sau tunare) si traiesc o fericire extrema sa se dea cu ele de la lasarea serii si pana spre ora 1-2 dimineata cand probabil ca ii doboara si pe ei somnul. Pe astia cu ce sa ii opresti? Cu legea? Nu sunt atatia politisti cat nesimtiti bantuie prin Bucuresti. Nici ziua daramite noaptea. Atunci, daca nu ai cu ce sa aplici legea, dai alta, mai dura. Dar pe care nu are iarasi cine sa o aplice. Si asa ne invartim intr-un cerc vicios. Unde ajungem? La autostrada suspendata probabil pe care o sa circule motoristii cu 200 / ora dimineata la 6 cand o sa aiba voie sa intre in oras:)))

  9. bazilide says:

    dap, de acord cu voi, se deturneaza de la problema reala: nu motociclistii ci zgomotul deranjeaza. Am si eu niste vecini care se dau cu niste masini tunate atat ca evacuare cat si la sonor, iar la miezul noptii ies sa faca spectacol…evident nu ii opreste nimeni desi politia i-ar putea ,,infunda,, cu multe: viteza, decibeli, lipsa omologari etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card