Prima editie a forumului Digital Luxury, organizat de Deluxe-Lifestyle si gazduit la Casa Mediterana din Bucuresti a fost si prima ocazie in care s-a dezbatut in Romania importanta digitalului pentru brandurile de lux, precum si capcanele si oportunitatile care apar pentru acestea in online.

E greu la prima vedere sa potrivesti un brand de lux cu online-ul, un mediu in care oamenii cauta mai degraba sa gaseasca cel mai mic pret si in care interactiunea senzoriala cu un produs de lux – fie el bautura fina, bijuterie, ceas, automobil sau haina – este extrem de limitata. In realitate, nu e deloc greu, asa cum sta marturie acest screenshot de pe time.com, unde reclamele la ceasuri de lux exista de cand lumea.

Cu adevarat interesant la Digital Luxury Forum a fost ca s-au putut exprima pareri din toate directiile pietei – proprietar de afacere – agentie de marketing – agentie media – plus cele 3 medii de print, televiziune si online.

Iata si cateva dintre concluzii:

Brandurile de lux trebuie sa inteleaga ca online-ul

1. Este un mediu de comunicare la fel serios ca si mediul print sau tv, care nu-si permite superficialitate atunci cand un brand se doreste a fi luat in serios.

2. Implica performante si creativitate impuse de concurenta acerba si pretentiile a milioane de utilizatori fie ei vanzatori sau consumatori.

3. Poate fi folosit cu succes atat pentru promovarea unei afaceri si cresterea vanzarilor, cat si pentru imaginea unui brand – premium sau lux. Exemple sunt nenumarate.

4. Este mediul cel mai usor de controlat in ceea ce priveste monitorizarea si selectia audientei, facand adresabilitatea mult mai usoara in functie de brand, produs, client.

Ce trebuie sa faca un brand de lux online

1. Desi adresabilitatea brandurilor de lux este restransa si serviciile lor pretind in mare parte contact direct cu clientul, online-ul este mediul in care oricine trebuie sa existe ca imagine si informatie. Nu existi online, risti sa nu existi nici fizic, ca brand/produs.

2. Clientii produselor premium si lux sunt mari consumatori de informatii online. Ei se gasesc pe internet, trebuie sa stii unde sa-i cauti.

3. Indiferent cine este, daca brandul nu exista online, feedbackul clientilor va fi preluat de altii, implicit de concurenta, iar comunicarea cu ei va fi nula, sau mai rau, va fi facuta de outsideri care isi vor da cu parerea.

Oricat de serios si cunoscut va fi brandul in lumea de afara, el devine strain lumii virtuale in care i se regasesc clientii, astfel ca toate campaniile sau strategiile de comunicare nu vor mai avea punte de legatura cu oamenii secolului XXI care isi petrec cel putin o treime din zi online. Nu comunici, comunica concurenta. Asadar, comunica!

4. Proprietarul afacerii cu produse sau servicii de lux are posibilitatea ca prin mediul online sa observe comportamentele clientilor sai, sa-si asume rolul de formator si sa-si transforme tipurile de mesaje adecvate comportamentelor clientului de azi – grabit, autosuficient, dominator.

REZUMAT: online-ul nu doar ca nu omoara un brand de lux, ci dimpotriva, este un mediu propice pentru promovarea unui brand de lux. Dar despre asta, intr-un articol viitor.

Tagged with:  
Share →

2 Responses to Omoara digitalul un brand de lux?

  1. Claudiu says:

    “online-ul nu doar ca nu omoara un brand de lux, ci dimpotriva, este un mediu propice pentru promovarea unui brand de lux.” cine crede altfel, nu cred ca a avut de-a face cu mediu online pana acum!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card