Cei care se ocupa de ciocolata ROM au hotarit ca e cazul de o cascadorie publicitara si au schimbat ambalajul ciocolatei favorite a unei intregi generatii, marsand fara siguranta pe ideea ca vom protesta cu totii, atasati de ambalajul retro al ciocolatei respective, intiparindu-ne adanc in minte relatia noastra de iubire cu marca ROM si copilaria noastra in care acest gen de ciocolata era ceva supercalifragilisticexpialidouces. Sau cam asa ceva.

Ambalajul uneori este totul

Ambalajul uneori este totul

OK. Pot intelege nevoia de a iesi in fata cu ceva, mai ales cand ai un client care se asteapta sa inovezi, insa eu unul nu voi mai cumpara ciocolata ROM atat timp cat va dura campania asta publicitara. Si asta pentru ca, la fel ca in cazul unui ou Kinder sau a unui Fiat 500, avem de-a face cu o situatie in care ambalajul este extrem de important pentru perceptia asupra produsului.

Caci sa fim sinceri, ciocolata ROM este inferioara altor ciocolate care se gasesc in aceiasi bani. Ne leaga de ea insa copilaria si asta conteaza cel mai mult. Ambalajul ala vechi este legatura cu copilaria – iata de ce am cumparat fara sa clipesc si inghetata ROM cu acelasi ambalaj. Cand dispare, dispare si reflexul de a cumpara produsul. Noul ROM nu mai e aceeasi chestie, pot chiar sa si imbunatateasca reteta, nu-mi pasa. Stiu ca ma pacalesc singur dar nu-mi pasa, o iau si de doua ori pe saptamana pentru acele 2 minute de calatorie in timp – cu conditia sa pastreze ambalajul original.

La fel stau lucrurile si cu oul Kinder. Cat timp l-au stricat si l-au lasat cu jumatate de carcasa de ciocolata pur si simplu am refuzat sa-l cumpar. Nu stiu daca am cumparat 10 oua in 10 ani. De cand au revenit la forma de ou de ciocolata, am dat pur si simplu iama in ele. De ce? Atasamentul nu este fata de ciocolata (mult inferioara chiar si celei ROM), nici fata de jucarii (insipide in ultimul timp, unde sunt masinutele care se montau odinioara?), ci fata de intreg pachetul: placerea de a musca din oul de ciocolata asa cum faceai in copilarie.

Pot glosa pe tema data amintind si ca daca te urci intr-un Fiat 500 esti pur si simplu fermecat, in timp ce daca cobori dintr-un Ford Ka iti spui ca e o tampenie de masina – desi avem de-a face cu fix aceeasi masina. In primul caz designul si sentimentul retro si jovial te coplesesc, astfel incat ierti cu bucurie toate neajunsurile tehnice; in al doilea caz ambalajul nu mai face acest lucru si te lovesti de realitatea unei masini inferioare tehnic.

Nu zic prin asta ca ambalajul poate salva orice. Totusi, ciocolata ROM are farmecul ei si un gust bun. Totusi, oul Kinder, desi nu se compara cu ciocolata belgiana de calitate, este un produs de calitate. Totusi, ford Ka ramane o buburuza gingasa dar nu se rupe sub tine. Dimpotriva, brandul Brifcor a fost complet ingropat, la fel si mult mai cunoscutul CiCo, iar alte marci care au urcat foarte mult in calitate, precum Dacia, nu vor apela catusi de putin in urmatorii 20 de ani la elemente retro, tocmai din cauza calitatii execrabile a produselor trecute.

Revenind la ciocolata noastra, am si eu o bucurie. Ca macar nu i-au zis RRom, si ca nu au schimbat ambalajul cu unul inflorat. Avem si noi limitele noastre, totusi…

PS. sa nu uite Mad Menii autohtoni de scena din familia lui Don Draper cand doamna Draper isi primeste oaspetii cu bere Heineken la masa, doar pentru ca barbata-su facuse un mic experiment de marketing pe sotia sa. Efectul e cam acelasi in piata si risca sa rupa o legatura oricum destul de fragila cu produsul :)

Share →

16 Responses to Noul ROM vs noul vechi Kinder Surprise

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by Adrian Mihaltianu and Dragos Dogaru, ImpreunaReusim. ImpreunaReusim said: RT @thezvoner: De ce nu ma intereseaza noul ROM :) http://www.zvoner.ro/noul-rom-vs-noul-vechi-kinder-surprise/ [...]

  2. Semanticus says:

    Ai pus punctul pe I. Sper ca noua reclama sa fie doar teasingul unei campanii mai ample.

  3. TheBride says:

    Nu mai fi asa de inversunat. Vor reveni probabil la vechiul ambalaj. Sau ceva pe aproape:) Mie imi place campania. E indrazneata si a starnit mult buzz, ceea ce si cred ca au asteptat.
    Pe de alta parte, zilele trecute am vazut intr-un frigider niste Quick-Cola noua (asa se scria? nu mai tin minte, dar stii tu la ce ma refer). Nu am cumparat nici macar de dragul copilariei de care imi aduce aminte:) Cred ca aveau si CiCo…

  4. Massportuous says:

    Buticul 2-pe-2 din fata sediului m-a lovit de ceva vreme cu 2 minunatii: Kinder old school si Coca Cola cu cirese! Mai e nevoie sa va spun ca, cel putin la Kinder, trebuie sa refaca stocul zilnic?

    I mean… cand te joci cu gama de produse pe care o pui pe taraba trebuie sa ai totusi ceva mai multa viziune ca sa poti anticipa reactiile de genul nostalgiei tale dupa ambalaj. Ori ROM-istii probabil au concluzionat ca asocierea cu Romania afecteaza imaginea calitatii produsului si au incercat ceva usor in antiteza. Good/Bad? I don’t know… de atras atentia cu siguranta mi-au atras-o, dar ciocolata, ca si continut, ramane la fel trista. Si asta am auzit-o chiar in gura unui promoter de-al lor dintr-un hypermaket: “Nu doamna, este fix aceeasi ciocolata, doar ambalajul s-a schimbat”. Si de-aici… vezi la final de campanie cifre de vanzari vs. pragmatismul romanesc.

  5. johnny says:

    Sunt destepti cei care au facut campania. Ambalajul intrase deja in rutina, ne cam obisnuisem din nou cu el. Lumea are nevoie de scandal, subiecte aprinse. Pana la urma, si reclama negativa e buna. Folosesc noul ambalaj pe post de stimul.
    Felicitari!

  6. Lupul says:

    Rom au lansat un nou ambalaj care e antipatic, și-au să-l vândă câteva luni după care un val de proteste și negativitate au să-i facă probabil să-l aducă înapoi (hmm, New Coke de la capăt) și atunci să vezi explozie de vânzări.

    La fel cum sigur Kinder Surprise a bătut rahatul de Kinder Joy așa “vechiul Rom” o să bată “noul Rom” și-o să ne alegem iar cu el.

    Sper.

    Totuși nu sunt de acord cu tine la treaba cu Ford Ka și Fiat 500. Nostalgia vinde, da pentru cine e pragmatic va merge garantat pe Ka.

  7. Semanticus says:

    da, acum vad si continuarea, un spot pe b1 cu trecatori care spun ca prefera vechiul ROM cu tricolor. da teasing

  8. zvoner says:

    Mai, campania e corect executata. Doar ca eu unul, personal, nu simteam nevoia si ma simt luat peste picior.

    Oricum nu o zic cu inversunare, ci doar cu amuzament, sa se inteleaga :)

  9. Semanticus says:

    Da, te inteleg, insa cand mai ai doar cateva branduri interne vechi incerci si imposiblilul :) Oricum, sper ca reactiile sa demonstreze ca ROM mai are destul potential.

  10. Si eu m-am gandit ca e doar o strategie pentru a impulsiona, in final vanzarea la ROM-ul “vechi”. Toturi nu stiu daca solutia aleasa a fost cea mai buna. Sa nu uitam nici faptul ca nu toata lumea vede in americani salvatorii planetei, asa cum se doresc ei. Si chiar daca ei, americanii, isi pun drapelul chiar si pe chiloti, nu inseamna ca a fost o miscare inteligenta sa il punem si noi, pe ciocolata noastra. Dovada, protestele foarte mediatizate. Dar asta ne duce din nou la ideea de strategie de campanie – quod erat demonstrandum. Parerea mea.

  11. zvoner says:

    Hehehe…
    http://www.noulrom.ro duce acum in http://romautentic.ro/

    Frumos, frumos. E bine ca nu l-au lungit (stunt-ul publicitar). Glumele bune sunt cele scurte.

  12. health says:

    ai perfecta dreptate si chiar ma gandeam acum ca eu am luat inghetata cu rom fara sa fi stiut de aparitia ei, nu ma prea uit la reclame, dar ambalajul a asociat-o imediat cu binecunoscuta ciocolata cu rom.
    oricum pt cine poate nu stie, se spune ca ambalajul este vanzatorul mut al produsului.

  13. Camelia says:

    Pe mine campania m-a determinat sa imi fac studiul de marketing pe ciocolata ROM. Cu atat mai multa dragoste l-am facut cu cat am aflat finalul povestii si am vazut ca si ceilalti romani au reactionat ca si mine. Sunt studenta in Strasbourg si le-am aratat francezilor ce inseamna produs national si dragoste de tara.
    Imi place la nebunie expresia de pe siteul lor: “Cine s-a ofticat e român adevărat!”

    In alta ordine de idei, adevaratul motiv pentru care iti las acest comentariu este sa intreb: pe bune au reaparut Kinder Surprise?! Ar fi cea mai buna veste pentru mine! Aveam in suflet o mare tristete ca in alte tari se comercializeaza iar noi eram privati de acest privilegiu. :D

    So cand vin, o sa gasesc Kinder Surprise?!

  14. zvoner says:

    Dap. Gasesti Kinder Surprise. Chiar Surprize, ca sa fiu mai specific :D

    Ce face marchetingu’ asta din uameni, eh :D :D :D

  15. Camelia says:

    Wow, ce super! Atunci nu le mai pot face cadou alor mei cutia de oua Kinder de Paste. :) )

    [ai vazut ca articolul tau e pe http://www.romautentic.ro/reactii#ziare, nu?]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card