Zi extrem de trista pentru presa mondiala. Newsweek e scos la vanzare de catre Washington Post. Asta poate insemna, in mare, chiar inchiderea revistei daca nu se va gasi vreun nebun care sa investeasca in ea.

Totusi, Jon Meacham, publisherul Newsweek, este de parere ca viitorul printului, cel putin al revistelor, sta in selectarea stirilor, comentariilor si analizelor publicate online in timpul saptamanii si reproducerea lor intr-o editie tiparita la finalul acelei saptamani.

Curios, dar idee mai tampita n-am auzit de mult. Eu nu citesc Newsweek online pentru ca vreau ca analizele revistei sa le pot citi asa cum sunt scrise acum, la cateva zile dupa ce toata lumea din online s-a aruncat cu dezbateri la cald. De ce? Analizele Newsweek erau bune tocmai pentru ca erau scrise la rece. Da, poti sa-ti restructurezi costurile folosind acelasi material atat online cat si in print, insa in acel moment iti poti pune foarte bine problema ca printul sa ramana un apendice al online-ului, nu principalul tau business. Ceea ce, oricum ai lua-o, inseamna tot moartea printului.

Iar cei 1.5 milioane de cititori de Newsweek cati au ramas (erau parca vreo 2.6 milioane acum cativa ani?) pot fi in continuare mult mai profitabili decat 2-3 milioane de cititori online, cu conditia sa umbli mai degraba la costuri si la principalele surse de venit. Poti creste pretul abonamentului, acceptand ca in loc de 1.5 milioane vei avea doar 500.000 de abonati care insa isi vor acoperi costul revistei, fara sa mai fii nevoit sa alergi dupa publicitate. Sau, daca asta nu merge, poti cobori si mai mult, important este insa ca nivelul la care ajungi ca numar de cititori pe print sa fie compensat de un nivel foarte bun pe online. Trecerea de la un mediu la celalalt ar trebui sa o faci cat mai rapid pentru ca ambele medii sa iti aduca bani, nu sa inghita bani.

O analiza foarte interesanta din partea lui James Fallows arata cateva dintre problemele majore cu care se confrunta revistele de tipul Newsweek. Interesant de aplicat prin extensie la celelalte reviste, pastrand diferentele specifice.

Parerea mea este ca in loc sa reduci printul sau sa il inchizi, trebuie sa-l subtiezi pana acolo unde devine profitabil, indiferent daca asta inseamna sa-l reduci si cu 80%, sa te focusezi pe online si mai ales pe multimedia, cu accent pe platformele mobile. Si atunci vei fi gata de actiune peste 3-4 ani cand probabil ca 40% dintre oameni isi vor citi ziarul, revistele si altele pe tabletele lor full-color. Da’ e doar o parere…

The Daily Show With Jon Stewart Mon – Thurs 11p / 10c
Jon Meacham
www.thedailyshow.com
Daily Show Full Episodes Political Humor Tea Party
Tagged with:  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card