Dezbaterea cu privire la modalitatile de monetizare a continutului premium nu se va sfarsi prea curand. Intre timp, am dat de doua modalitati foarte bune de obtinere de fonduri, una care se remarca prin faptul ca potenteaza si vanzarile pe print ale aceleiasi publicatii, iar cealalta monetizeaza continutul video.

Exemplul New Scientist: intru pe New Scientist ca sa citesc un articol despre Luna. Din pacate, fiind mai vechi de 1 saptamana, este arhivat. Imi cere 5$ ca sa il citesc integral.

Prima reactie este sa inchid tabul de browser si sa caut continut gratuit similar. Dar ma opresc atunci cand vad ca pentru cei 5 dolari voi primi si 4 (patru) exemplare hard copy ale revistei New Scientist. La mine acasa.

WOW. Dat click, pus mana pe card, introdus datele, primit abonament pe 1 an la New Scientist online, si patru numere curente de New Scientist acasa (primul a si venit si este exceptional).

Care e poanta: primesc pe mail, cam in preziua primirii primului exemplar acasa, si un frumos mesaj in care mi se spune ca dupa cele 4 numere primite cu cei 5 dolari voi putea opta sa NU mai primesc New Scientist acasa (click pe un link), sau daca nu optez, voi continua sa primesc numerele New Scientist acasa, de data asta la circa 100 de dolari abonament pe an. Poanta a doua: voi plati trimestrial, circa 25 de dolari, ca sa nu simt ca ma ustura.

Un scurt calcul mental: 52 de numere ale unei reviste exceptionale, la 300 de lei… adica  5.7 lei pe numar… MERITA.

As fi luat eu un abonament la New Scientist direct la taraba? NU.

As fi luat un abonament pe un an cu 5$ strict online? NU.

As fi cumparat din prima online un abonament hard copy pe un an platind 100 dolari? NU.

Concluzia: New Scientist a stiut cum sa apeleze la un resort foarte adanc inradacinat in om: dorinta de a pipai hartia glossy. Cu 5 $ m-a ‘pacalit’ sa ma fac abonat, apoi mi-a dat o solutie ‘opt out’ care de fapt ma face, datorita calitatii percepute a revistei, sa ‘opt in’.

De prisos sa spun ca intre timp New Scientist imi livreaza continut special pentru online, si ca are si reclame puse la locul lor, da?

Exemplul site-ului video

Imi pare rau dar nu imi mai amintesc numele site-ului. Acesta livreaza video, la fel cum o face YouTube.

Dar in loc sa insereze reclame text sau sa intrerupa un videoclip ca sa livreze o reclama (gen Realitatea, uhh), el livreaza o reclama de ori de cate ori pui clipul pe pauza. Si reclama e mare cat continutul video. Uneori e statica, dar uneori e in miscare, desi fara sunet (ca doar n-ai oprit clipul degeaba).

MORALA: daca vrei sa gasesti modalitati noi de a-ti mari veniturile din online dar si de a sustine veniturile pe care le  ai deja din print, poate merita sa privesti modelul New Scientist. Iar daca ai continut video propriu…. :)

Share →

One Response to Monetizarea premium content: exemplul New Scientist

  1. A.Faith says:

    WOW! deci, nu pot spune altceva decât WOW!

    un exemplu similar de monetizare avem şi noi în .ro, pe ZF.ro . dar rămâne la stadiul de similar :P

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card