E OK sa pui reclame cu sunet foarte tare, eventual suprapuse peste o parte din continutul video pe care astepti sa-l vezi, chiar daca zeci de mii de cititori vor incerca disperati sa-si scoata castile din urechi sau sa-si inchida boxele atunci cand porneste minunata reclama.

E OK sa pui overlayere imense cu un buton de inchidere minuscul, care uneori te duce chiar in landing page-ul unui client prea ocupat cu altele ca sa te verifice. Sutele de mii de utilizatori care se zbat zilnic sa-ti inchida flegma intinsa pe tot ecranul conteaza mai putin.

E OK sa pretinzi reclama targetata demografic la pret de run-of-network, ca e foame mare si prostii aia accepta.

E OK sa platesti cu 2-3-4 luni intarziere, pe tot felul de motive. Las’ sa chitaie fraieru’, ca oricum n-are alte surse de venit si tot o sa se-ntoarca la tine, cu coada-ntre picioare.

E OK sa trimiti mousi, machetute la scara, mostre de crema sau alte nimicuri de 20-30 de lei. Prostul sau proasta aia se va bucura, doar e piscotar/a, si va scrie fuguta despre rahaturile tale.

E OK sa furi un clip video pus pe contul personal de Facebook, sa-i tragi un LOGO al brandului tau peste el si sa-l distribui drept continut propriu catre sutele tale de mii de cititori. Vrea fraierul link? Pai sa fie atent si sa ceara, doar n-o sa-i dau asa usor…

E OK sa furi stiri intregi, sa le rescrii si sa le dai ca stiri proprii, uitand sa pui sursa. Doar angajatul tau platit cu 1200 de lei a muncit pentru asta.

E OK sa dai la foc continuu stiri imbecile, panicarde, apocaliptice sau chiar scarboase, desi site-ul tau este un site serios. Doar asta cere publicul!

E OK sa citesti pe post ce-au scris altii pe bloguri, cap-coada, uitand sa amintesti de unde ti-ai luat materialul. Ca, vorba ceea, ‘e de pe net’.

E OK sa spaguiesti marketingii de la clienti sau media plannerii, chiar si cu 30% din bani, doar sistemul trebuie uns si oamenii aia trebuie sa aprecieze si ei calitatea.

E OK sa injuri in dreapta si-n stanga, dar sa te superi cand esti injurat la randul tau. Chiar asa naspa sunt oamenii, te injura?

E OK sa furi combustibil din masinile de test, dar sa te dai de ceasul mortii ca bloggerii primesc masini la test despre care habar n-au ce sa scrie. E OK sa numesti rahaturile date de importatori ‘spaga’, dar sa-i si faci pe bloggerii care merg sa scrie despre evenimente ‘piscotari’. E OK sa-l faci de rahat pe cel care te-a scos din rahat acum ceva ani. E foarte OK.

E OK sa faci toate aceste lucruri si inca multe, multe altele asemenea. Sau macar o parte dintre ele, caci cele de mai sus nu sunt facute de vreun personaj anume, ci de zeci de personaje care compun acest borcan cu apa statuta numit ‘industria de online’ din Romania. O industrie cat un sfert de buget de marketing de multinationala medie prezenta in RO. Dar cu orgolii, ipocrizii si nesimtiri cat toata tara. Un new media cu apucaturi de curve batrane.

Dar sa dea naiba sa indrazneasca vreunu’ sa te injure cu nume si prenume la el pe blog pentru macar vreuna dintre toate cele de mai sus, ca se rupe cerul.

Sase ani in ‘industria’ online m-au invatat ca romanii n-au nevoie de un mic tratat de nesimtire.

Il au deja in sange.

Tagged with:  
Share →

32 Responses to Mic tratat de nesimtire

  1. [...] câteva articole pe tema asta – Adi Mihălţianu, Bogdana Butnar, Băsmăluţă de la Wall Street, Cetin [...]

  2. Mishu says:

    Cel mai lipsit de sens articol de pana acum legat de subiectul “zoso”. Ai enumerat chestii care nu sunt OK pentru a-l pune in antiteza pe eroul legendar zoso. Ca el e singura picatura OK. Ceea ce ai omis tu e ca si eroul legendar si-a castigat banii de chirie si de paine semi tot de pe urma alora care nu sunt OK. Diferenta e ca ceilalti au inteles ca daca te bagi in cacat si traiesti din cacat e de datoria ta sa il infuleci acolo si sa taci din gura…pe cand el, eroul zoso, are impresia ca pe de o parte poate sa fie platit de niste unii…pe care apoi ii injura. E un fel de Basescu. Se ridica asa brusc din multime si incepe sa arate cu degetul in stanga si in dreapta. E ok sa faci asta atata timp cat nu traiesti si tu tot de pe urma alora pe care ii injuri.

  3. geo says:

    zoso e in vacanta in caraibe

  4. mctano says:

    Superb !!!
    Sa fii pupat in cur e frumos si te simti cineva, cand e vorba sa fii tras de urechi in mod direct pentru un furtisag sau o idiotenie, atunci apare dusmania si hatereala..

  5. @Mishu Asa cum ar fi de exemplu Mircea Popescu, gen. Mbine.

    @Zvoner Ar fi o idee sa incepem cu a ne documenta pe chestiile despre care scriem, si apoi sa scriem. Cu surse, o plecaciune fata de aia care au facut-o mai elegant mai demult. Ca altfel e OK sa pui principii inalte sforaitor enuntate la tras carutele unor prietenii personale si interese de moment. Stii tu, din tratatul vostru de nesimtire.

  6. Dragos Bunea says:

    @Mishu – cateodata ma mir si eu de unii ca tine care nu au nimic ce sa spuna, dar tin mortis sa comenteze.

  7. zvoner says:

    @Mircea Popescu, vezi antepenultimul punct. Credeam ca am fost clar.

  8. bungabunga says:

    Mai zvonere, intai si intai ca a reiesit pana la urma ca vina nu era a aluia pe care l-a injurat zoso, ci a lui Dragos Stanca, care si-a si asumat-o public, inclusiv la zoso pe blog. A dat vreo dezmintire, i-a cerut scuze aluia pe care l-a injurat degeaba? Aiurea, astea-s pentru fraieri.

    A doua, ala care a facut porcaria incriminata nu-i injurase pe zoso, de ce ar fi fost OK ca asta sa-l injure? Nu putea scrie apasat despre ce porcarii face cutare, cu nume si prenume, nu pe ocolite, dar fara puli, prasila samd?

    Ca despre asta e vorba pana la urma, asta ii reproseaza omul ala. Sau e OK sa-ti bagi pula de dupa tastatura in cineva, si fata in fata sa te caci pe tine?

  9. vaca says:

    scuze ca ma bag si eu, dar @Mircea Popescu>> nu am auzit de tine pana acum. ai putea sa iti dai cu parerea cand o sa fii relevant?

  10. Cătălin says:

    Să inţeleg că e relevant de asemenea “să auzi” de cineva, altfel nu poţi aproba părerea respectivei persoane? Hmmm

  11. GabeLBz says:

    @vaca: Mircea asta s-a ocupat cu unele din chestiile din articol si a fost numit pe blogul lui Zoso si e un frustrat din cauza asta deaia mananca cacat si e anti-zoso pe unde apuca. Check zoso’s blog for details.
    @Mishu: esti un prost
    @bungabunga: ai si tu dreptatea ta mai mult sau mai putin
    @Cătălin: tu ai postat pentru link sau ai impresia ca pe net toata lumea isi da cu parerea despre orice ca Tatoiu la televizor?

    Semnat: un simplu cititor de bloguri; nu sustinator al lui zoso nu anti-zoso.

  12. REAlista says:

    Hahaha….cata dreptate ai.Ca la noi ca la nimeni

  13. vali says:

    vaca, mircea popescu e un relevant din online. povestea lui e aici. dar, te rog, nu îl ameninţa, deja îi frică de nebuloasa, când o vede trece pe partea ailaltă a străzii.

  14. QED says:

    cine e zoso?

  15. vaca says:

    @zoso>> :) ))). stiam deja :) . ma gandeam ca poate daca aude intrebarea asta o sa aiba un moment de revelatie si o sa realizeze ca e un nimeni.

  16. Cătălin says:

    @GabeLBz Link-urile puse in profilul unde comentezi sunt aproape egale cu zero, nu ma imbogateam cu miliarde de vizite in urma comentariului meu. Asa ca te rog nu ma obosi cu replici din astea

  17. Da says:

    Bun Articol …continua

  18. Timeea says:

    BRAVO, foarte bun post-ul! Sunt prea multe de spus…

  19. GabeLBz says:

    @Cătălin: inca nu ti-ai dat seama ca ala era doar un alt mod sa iti spun ca da, conteaza ca persoana respectiva sa fie relevanta pt ca parerea ei sa fie luata in seama. Lasanad asta la o parte, daca tot nu e important link-ul il mai pui ca sa ce? mmm?

  20. Cătălin says:

    Am auto-fill la browser, dar am deviat destul de la discutie zic eu.

  21. De acord!
    Eu personal nu mai intru a doua oara pe site-uri care au fundal sonor automat,muzica reclame sau ce-o fi.
    Adica daca intru pe site la tine si citesc,poate intre timp ascult si vreun post de radio si n-am chef sa fiu bruiata cu sunete haotice.

  22. Zed says:

    Bah, ca se fura combustibil din masinile de test, o fi sau nu adevarat. Dar, faptul ca o groaza de blogari sunt total paraleli cu industria asta, si totusi scriu despre ea, asta-i fara dubii.

    Si da, e de cacat sa neglijezi redactori auto pentru a da masini de test unui blogger pafarist, care le intelege tot atat de bine ca o vanzatoare de ziare.

    Si da, e de cacat sa dai masina un weekend sau chiar o saptamana unui blogger, chiar daca stii ca o sa scrie maxim trei randuri despre ea (si alea fara sens) si ca, de fapt, a luat-o la “test” sa se dea ciumeg in trafic. Sau sa-si duca parasuta la mall. Sau sa-si aduca slanina de la tara.

    Vezi ca ai (aveti) un pai in ochi…

  23. vali says:

    publicul s-a mutat din revistele auto pe net.

  24. Zed says:

    @ Vali

    Publicul care nu mai cumpara reviste auto citeste site-uri auto, nu enunturi de trei lulele, trei surcele aruncate-n sila pe bloguri. Respectivele scrieri sunt citite de oameni interesati de caterinca ieftina si nu de masini. Iar importatorii ar trebui sa-si vada interesul, nu sa-si puna tovarasiile mai presus de toate.

  25. vali says:

    alege tu o marcă şi eu iti povestesc cum am vândut cu blogul o maşină: audi, volvo, bmw

  26. Zed says:

    @ Vali

    Interesant… BMW.

  27. vali says:

    am luat de la bavaria un countryman în teste. seara am iesit două cupluri la restaurant. pentru că eu băusem, a condus soţia prietenului, care apoi a luat maşina acasă în acea seară. peste două săptămâni mergea la bavaria să isi ia şi ea unul, dar a văzut in parcare un bmw la un preţ foarte foarte bun. doamna, avocat de succes, conduce acum acel bmw.

    şi un bonus.

    zvoner, nu imi vin mailurile când se comenteaza.

  28. zvoner says:

    @vali nu stiu de ce nu vin, o sa incerc alt plugin. Mai sunt si altii care comenteaza, dar sunt ilustrii anonimi curajosi care injura, iar pe aia ii trimit direct in spam.

  29. Zed says:

    @ Vali

    Faptul ca tu ai dat unei persoane ocazia sa conduca o masina de test nu inseamna ca ai vandut masina cu blog-ul.

    Acea masina, daca ar fi cumparat-o, ar fi ajuns in garajul doamnei pentru ca dansa s-ar fi convins de calitatile vehiculului din propria-i experienta, si nu ca urmare a unui text scris de tine pe blog.

    Marea majoritate a oamenilor care vor sa-si cumpere o masina nu au prieteni care sa le spuna, in cunostinta de cauza, ce e cu un model sau cu un altul; in consecinta, apeleaza la mijloacele de informare. Iar acele mijloace nu sunt blog-urile, ci revistele/site-urile de specialitate. Care, de-a lungul timpului, le-au format niste opinii vizavi de fenomenul auto.

    PS: In categoria specificata in primul meu comment, nu vorbesc despre acei blogger-i care chiar se pricep la domeniul asta si ale caror opinii sunt total fondate (de obicei, sunt fosti sau actuali redactori auto cu experienta, ori piloti). Daca te numeri printre ei, cu atat mai bine. Dar, chiar si asa, nu inseamna ca ai vandut un BMW cu blog-ul…

  30. vali says:

    “propria experienţă”
    în sitaţia asta, unde e diferenţa dintre blog şi revistă? nu e nici una, pentru că in revistele auto nu mai ai de mult ceva de citit şi nimeni nu îşi cumpără o maşină doar pentru că a citit undeva de ea. uite un articol util pe tema asta. ştiu că e nasol şi mai ştiu că dacă eu scriu că o maşină e nasoală nu îmi pierdu jobul sau bugetul de publicitate. pe când ziaristul auto da.

    zvoner, raportează la hosting, nene.

  31. Codrin says:

    Da e ok, pot sa ci ca sunt de acord cu tine. Felicitari pentru articol!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card