Am uitat sa scriu despre o treaba la care am participat saptamana trecuta, si ar fi pacat. UZEAR (Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania) a organizat o intalnire la Poiana Brasov, in cadrul careia s-au discutat criteriile de jurizare pentru Masina Anului 2009, dar au si putut fi testate cateva dintre masinile concurente la titlul de Masina Anului.

Discutiile au fost destul de aprinse, cu precadere pentru ca anul acesta vor mai fi desemnate, in afara de Masina Anului, si SUV-ul Anului, precum si un premiu pentru Designul Anului. Asta pentru ca an de an limuzinele premium, precum si SUV-urile, nu aveau nicio sansa sa intre in lupta pentru premii.

Foarte pe scurt despre discutii puteti afla dintr-un clip filmat de Radu Micu, jurnalist timisorean, care a si filmat de altfel integral intalnirea. In clipul de mai jos apare si yours trully, aberand pe banda rulanta, ca de obicei :D


Dupa discutii, a doua zi am avut ocazia sa testam, pe rand, noul Opel Agila, noua Honda Accord 2.4 si diesel, noul Audi A4 Avant 2.0 TDI si A4 3.0 TDI, noul Hyundai i10, noul Chevrolet Aveo, noul Subaru Forester, precum si noul Jaguar XF.

Pe site-ul meu auto voi pune astazi si maine toate recenziile masinilor testate. Mentionez si ca din lista de masini eligibile pentru Masina Anului eu am testat deja aproape 40%, la care s-au adaugat si cele de mai sus, procentul ajungand pe la 70%. Pana la sfarsitul lui octombrie va fi de 100%, asa ca eu unul voi fi in masura sa votez in cunostinta de cauza Masina Anului.

Cat despre ceilalti membri ai juriului, trebuie sa spun ca  majoritatea chiar stiu ce fac si scriu, am ramas placut surprins sa vad asta. Zic “surprins” pentru ca parerea mea despre presa auto este in continuare una destul de scazuta.

Asa cum spun si in clip insa, anul acesta votul meu va tine cont in proportie de 50% de votul cititorilor de pe drive-test.ro, asa cum este si normal. Tin sa subliniez ca acest tip de vot arata parerea ziaristilor auto despre masinile pe care le-au testat, pipait si condus. Nu se acorda note, ci se impart 25 de bile intre minim 5 masini. Sistemul este importat de la European Car of The Year, si are meritul de a departaja Masina Anului (acorzi mai multe bile masinilor pe care le consideri demne de a ajunge Masina Anului, si mai putine sau chiar deloc celor care nu au relevanta la fel de mare).

De urmarit si celelalte filmulete realizate de Radu. O sa revin pe tema data cand va pune si clipul cu Jaguarul, filmat in mare parte de mine :D

Tagged with:  
Share →

2 Responses to Masina Anului 2009, mega-testul UZEAR

  1. dan says:

    Salut,

    Am cautat pe masinaanului.ro dar nu am gasit concret criterii de jurizare. din filmuletz inteleg ca sunt in mare masura la liber. ma insel?

    Si apoi mai e povestea cu celalalt titlu de masina anului acordat de APAR, e cam confuza treaba.

    oricum, misto ca a castigat tot Dacia Sandero.

  2. admin says:

    Pai amandoua juriile nu au avut criterii anume, altele decat cele principiale: si anume masina sa fie reprezentativa pentru piata din Romania, si sa fie practic cea mai importanta pentru anul viitor.

    Sandero s-a clasat prima atat in juriul UZEAR pentru ca desi putini i-au dat punctaj maxim, mai toata lumea i-a dat puncte, iar in juriul APAR pentru ca au fost destui jurnalisti care i-au dat punctajul maxim.

    Cu tot respectul fata de rezultat, si fata de colegii din juriul APAR, cred ca modul de votare de la UZEAR a fost mai echilibrat. Dar pana la urma rezultatul e acelasi, si e la fel de contestat de romanii nostri, care, nu-i asa, stiu mai bine :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card