Da, am dat timpul inainte cu doua luni. Si cand zic ‘publisheri’ ma refer atat la cei offline, cat si la cei online.

De ce? Nu doar din cauza celor scrise de tolo la el pe blog (haha, parca revad filmul ultimelor zile), ci pentru ca din discutiile cu oamenii de profil de la clienti (cu agentiile inca nu am vorbit), campaniile de publicitate vor incepe anul asta de prin 15 martie, 1 aprilie. Iar bugetele vor fi sangerii rau…

Cum ultimii bani seriosi in publishing s-au facut in octombrie, asta inseamna ca publisherii vor trebui sa traiasca din osanza proprie cel putin 6 luni. Misteau, nu?

Singura diferenta intre print si online este ca in ultimul caz cheltuielile sunt mult mai mici si mult mai usor de gestionat (in jos). Sunt chiar curios cate reviste si ziare vor mai ramane pe picioarele lor pana in aprilie, si cate proiecte abia inmugurite pe online vor rezista fie si pana in martie.

Si mai sunt curios cate agentii vor avea verticalitatea de a nu omori piata prin presiuni de natura a falimenta publisherii. Caci ma tem ca alternativa este sa vedem reclame la masini, bauturi si cosmetice doar pe pliantele din cutia postala.

Sa vedem acuma creativitate in a inhata bugete. Pe locuri, fiti gata, start! :)

Pe aceeasi tema: Orlando.

Share →

4 Responses to Martie 2009: publisherii in colaps

  1. [...] şi Orlando scriu despre criza care va lovi onlineul. Nimeni nu spune însa care e problema si de ce s-a ajuns aici in [...]

  2. TheBride says:

    Iti raspund la intrebarea cu revistele si ziarele: mai putine. Mult mai putine.

  3. [...] mai reiau aici cele spuse de Zvoner, Tolontan, Orlando: e clar ca presa din Romania va trece printr-o perioada grea de tot (mai ales [...]

  4. [...] Companiile nu mai au bani pentru plata salariilor jurnalistilor. Bonus, apare si criza economica. Ziaristii incompetenti zboara afara, salariile incep sa scada. [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card