Posesorii de conturi AdWords vor remarca, la accesarea conturilor lor, un link catre o mica scrisorica de la Google in care li se spune ca se va schimba sistemul prin care o reclama de tip text va aparea deasupra rezultatelor de cautare sau intre primele reclame din partea dreapta a ecranului, atunci cand dati o cautare dupa un cuvant.

Dupa un text suficient de lung si optimist in care esenta este ca trebuie sa-ti cresti BID-ul maxim (suma de bani) pe care il oferi pentru un click astfel incat reclama ta sa aibe sansa de a urca (in functie si de calitate) deasupra rezultatelor, afli si doua scurte sfaturi. Dintre care primul suna asa:

“quick tips:

  • If you don’t want ads that usually appear in high positions alongside search results to appear above search results, check that their maximum CPCs are not dramatically higher than the actual CPCs you normally pay. “

Pana acum, daca faceai un text ad suficient de bun iar rata ta de click era suficient de mare, aveai toate sansele ca reclama sa iti apara deasupra rezultatelor de cautare, fara ca CPC-ul sa intervina brutal in ecuatie. Moment in care CTR-ul (rata de click pe reclama) trecea prin tavan, pentru ca oamenii dau mult mai usor click pe o reclama text situata imediat deasupra rezultatelor cautarii decat pe una pierduta in coloana din dreapta de pe ecran. Iar pretul per click, evident, scadea – ajungea si la 1 cent.

Si ce ne zice nenea Google? Ca daca nu vrem ca reclamele noastre care apar deja in pozitii bune pe coloana din dreapta sa apara deasupra rezultatelor cautarii, sa nu iti cresti dramatic CPC-ul (costul per click). Pai asta este sfat?! Toata lumea vrea ca reclama sa ii apara deasupra rezultatelor, nu pe coloana din dreapta!

Per a contrario, daca vrei ca reclama sa iti apara deasupra rezultatelor cautarii, atunci e clar: trebuie de acum incolo sa iti cresti dramatic CPC-ul. Wordingul Google este total misleading, ca sa ne englezim. Adica te anunta ca iti vor lua mai multi bani, da’ sa fii tu fericit, ca ei iti dau doar sfaturi cum sa nu iti ajunga reclama la un nivel de eficienta maxima.

Google: Be no evil. Yeah right.

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card