It’s Ballmer vs Schimdt, folks!

Steve Ballmer (Microsoft) spunea acum cateva zile ca social networkingul poate fi doar o moda si atat. Minunat este ca omu’ spunea asta in contextul in care chiar el ar fi dispus sa plateasca intre 300 si 500 milioane de dolari pentru 5% din Facebook, cel mai mare site de social networking (tocmai ce a depasit MySpace in UK).

Mai precis, iata ce a spus Ballmer: “Cred ca aceste lucruri (site-urile de social networking) vor merge pe propriile picioare, dar inca sunt o chestie care tine de moda, au o natura care tine de ceea ce le place tinerilor”.

Steve Ballmer

Eric E. Schimdt, CEO-ul Google, sare si el in piscina si zice ca nu, site-urile de social networking sunt aici ca sa ramana. “Oamenii nu-si dau seama cat de multe pagini sunt accesate pe Internet in cadrul retelelor sociale. Este foarte real. Este un fenomen foarte real.”

Mda, si eu care credeam ca este un fenomen virtual, lol. Dar nu trebuie sa ne grabim sa credem ca Google va intra in domeniul social-networkingului, asta in afara de faptul ca vrea sa-i smulga Microsoftului contractele de publicitate pe care le are cu Facebook.

Ideea e ca Google admite ca social networkingul este mai mult decat o moda si ca se gandeste serios sa bage un pic mana si pe acest domeniu. Cum anume ramane de vazut. Orkut are un trafic enorm dar nu este inca la fel de la moda precum Facebook sau MySpace.

Schimdt vorbea si de ‘social graph’, de utilizarea imensei cantitati de informatii pe care le strange Google despre utilizatori pentru a sti cum sa le ofere cautari mai bune (sic!) si alte servicii (i.e. reclame ‘informative’).

Ce nu a spus Schimdt a fost daca Google va incerca sa sparga zidul din jurul gradinii Facebook, si sa permita astfel celor care nu folosesc serviciile Facebook (si nu numai) accesul la informatii. Ca doar n-o fi prost.

Partea frumoasa este asta: vin bani mari de tot pe partea de social networking, caci se pare ca greii IT-ului mondial au gasit solutii pentru a marketiza zecile de milioane de utilizatori ale acestor site-uri. Nice. ICQ si Geocities par amintiri din preistorie…

Intre timp, Ballmer negociaza prin presa un pret cat mai avantajos pentru un procent din Facebook. Cheia problemei: daca va ajunge sau nu sa aibe 25% din venituri provenite din publicitatea online, asa cum estimau oficialii Microsoft acum ceva vreme.

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card