Sa luam urmatoarea situatie ipotetica: 60.000 de unici, 300.000 de afisari (nu pe zvoner, lol, nu dati cu pietre) ==> undeva peste 120$ pe luna.

Se intreaba lumea de ce nu castiga romanii din AdSense.  Pai sunt mai multe cauze.

Castigurile din AdSense au mai multe variabile. Una tine de locul si modul in care inserezi caseta de reclame. Daca o faci agresiv, fii sigur ca nu vei reusi mare chestie. Este mai eficienta o caseta cu doua linkuri decat un banner cu patru linkuri. Este mai eficient un banner orizontal mic, decat unul vertical mare. Formatarea conteaza, iarasi – sunt site-uri unde tocmai bannerele mari aduc banii… Samd.

In al doilea rand, veniturile din AdSense se vor dubla in momentul in care userii romani vor beneficia de toate elementele sale. Dar vor ramane tot mici, si asta pentru cel putin 1 an. Motivele, putin mai jos.

In al treilea rand, majoritatea campaniilor romanesti de pe Google prin AdWords sunt desfasurate undeva intre 0.01$ si 0.10$ per click. Mai mult eu nu as plati, oricum (si daca platiti mai mult pe click pentru un cuvant/fraza-cheie fara prea multa concurenta, atunci aveti o problema!).

Cauza e simpla: lipsa concurentei, sunt putine cuvinte cheie la care sa ai 3-4-8 concurenti, si care sa-ti duca pretul in sus. Si atunci, daca un click la reclama de mai jos costa 0.03 dolari, atunci eu iau vreo 50-60% (daca stie cineva procentul, sa ma sune! :D ), adica extrem de putin. Geaba am 2000 de clickuri pe luna, bani nu fac. Nu se compara cu pretul de 0.50$ platit pentru a avea click pe link sponsorizat la un cuvant de genul “virus” samd… moment in care oricum se pune o problema de rentabilitate.

In al patrulea rand, linkurile sponsorizate romanesti sunt inca pe sistemul “uite ce fac eu”. Ca sa fie eficiente, ele trebuie sa fie mai degraba pe sistemul “vino-ncoa’ sa afli ce fac eu si o sa-ti fie super bine”. Nu exista inca oameni specializati in crearea de linkuri pentru Google. Nici in agentii, nici aiurea. Asta cere timp.

Si in al cincilea rand, in afara de o reclama la Gerovital, eu nu am vazut bannere romanesti pe Google. Da, bannere, nu linkuri sponsorizate.

Pe masura ce marketingii de la companii vor invata sa foloseasca AdWords-ul cu cap, vor creste si incasarile, dar si eficienta campaniilor lor. Paradoxal, da. Campaniile vor costa mai mult, dar oamenii vor invata sa foloseasca uneltele Google pentru scopul in care au fost create.

Explicatie (restul e pe bani :P ). Pornesti o campanie in AdWords pe Google cu linkuri sponsorizate. Daca bifezi si optiunea ca linkurile tale sa apara pe reteaua de site-uri in sistemul AdSense, atunci click-through-ul tau va scadea dramatic, costul tau per click va creste, iar “beneficiile” tale vor fi bani mai multi dati degeaba. Daca iti faci linkul cu cap, atunci da, vei avea rezultate pe masura. Dar vor fi oricum mai mici decat la search.

Da, iti vor intra 3000 de oameni in trei zile, depinde de bugetul fixat, insa iti vor intra la costuri mai mari decat daca lasai ca linkul sa-ti fie afisat doar la cautarile in Google.

Dimpotriva, daca tot vrei sa atingi repede un public cat mai larg, atunci fa bine si creaza si un banner pe masura formatului Google, si acel banner iti va fi afisat in retea in sistem AdSense. Surpriza: rata de click va fi la fel de mare(mica) ca si la linkurile sponsorizate care iti apar in retea, oamenii iti vor veni tot la fel de scump, dar vei beneficia si de avantajele bannerului, care tin de vizualizarea unei imagini, mai usor de tinut minte (branding, etc.). Poti incerca ambele variante, le poti imbunatati din mers, etc.

Peste un an castigurile din AdSense vor fi probabil duble la acelasi numar de afisari si unici, atat pentru ca publisherii vor invata sa le insereze armonios in site-urile lor, cat si pentru ca advertiserii vor invata cu ce se mananca Google. Si nu in ultimul rand, si pentru ca bugetele alocate vor creste, incluzand elementele de branding (care prin definitie e mai scump) si apelarea la bannere in sistemul Google.

Macar de-un hosting, acolo! :D

Share →

9 Responses to Google AdSense: de ce nu castiga romanii bani

  1. Mda, cam ai dreptate in ceea ce spui.

  2. [...] e sigur ca nu stim sa facem bani din contextuala Google, Zvoner detaliaza de ce, iar Vivi subliniaza ca lipsesc investitorii (a se citi oameni cu bani, dispusi sa-i investeasca) [...]

  3. Allin says:

    Referitor la cazul tau ipotetic, eu am adsense pe blog de vreo trei luni si pana in ziua de azi procentul de clickuri este de vreo 2 si ceva % din numarul de afisari, iar media valorii unui click este de vreo 0,1 $ (banii pe care ii primesc eu).
    Umbla vorba prin targ ca Google ofera 70-80% din valoarea clickului.

  4. dan s. says:

    contrar chestiilor pe care le spui, plata pentru clickuri scade constant, nu vad cum s-ar dubla intr-un an. Poate doar daca acea dublare inseamna de fapt valoarea de acum sau cu o luna in urma, altfel, dupa cum merg lucrurile, nu prea vad sa fie.

  5. zvoner says:

    Se va dubla in mod sigur pentru ca vor fi disponibile si linkurile sponsorizate pe cuvant, dar si pentru ca va creste concurenta pe cuvantul cheie.

  6. PiticStyle says:

    Eu cred ca inainte de toate romanul trebuie sa constientizeze ca se pot face afaceri si pe internet si sa promoveze afacerea prin advertising!

  7. ByREV says:

    Am mai vazut un banner grafic (ptr un site de videochat) deci incep sa apara.

    Cat despre plata pe clikc e jalnic in ro. Si daca ai blogul de audienta generala cred ca poti sa castigi undeva la 5 $/ 1000 de unici ! Cu cat devii mai selectiv in audienta cu atat castigi mai mult (depinde de bresa) dar, in nici un caz cu bancuri :D !

    Asadar in cazul a 60k unici lunar ar trebui sa castigi cam 300$ (vorbesc de ian 2008) ! Ajunge pentru hosting zic eu ;) !

  8. luxdesign28 says:

    “Umbla vorba prin targ ca Google ofera 70-80% din valoarea clickului.”

    Oricum sunt convins ca Google Adsense plateste mult mai bine decat Neogen. Am avut reclame si de la Neogen si nu prea castiga… oricum se poate sa nu fi folosit eu la potentialul maxim… reclamele… In pls diferenta dintre Google si Neogen este ca Google ma lasa si pe subdomenii pe cand Neogen nu.

    Revenind la acest post si referitor la branding cred ca ai mare dreptate. Cred ca cineva care foloseste imagini are un avantaj dublu in sensul expunerii chiar si vizuale fara a se da efectiv click… ceea ce cred ca este un avantaj destul de maricel.

  9. zvoner says:

    Hm… un an mai tarziu, tot luand un caz ipotetic ;) , la 120.000 de cititori pe luna poti castiga peste 500$. In .ro, caci daca ai site-ul pe .com si in engleza, suma e cel putin dubla.

    Deci mai mult decat dublu decat acum un an (cand erau 120$ la 60.000 de cititori). Pe aceleasi spatii.

    Asa cum am spus, suma per click a crescut datorita concurentei dintre publicitarii romani care au bagat bani in sistem.

    Asteptati-va la inca o crestere cu cel putin 20-30% per click pentru anul viitor.

    Mai multe nu pot spune din cauza contractului cu Google pe care il are orice partener Adsense.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card