Am fost intrebat de mai multa lume de-a lungul timpului daca Dacia Duster e buna de ceva in offroad. Am mai vorbit despre asta acum un an, dar pe atunci inca nu o testasem. Daca tot am facut vreo 10.000 de km la bordul ei, atat in echipare benzina cat si diesel, eu zic doar atat: e neasteptat de buna in offroad.

Conteaza totusi sa ai si cat de cat experienta in a conduce in afara asfaltului, experienta pe care eu am dobandit-o practic la volanul Dusterului, chit ca mai condusesem inainte cateva masini 4×4. Normal, inca sunt incepator si nici nu tin mortis sa ma aventurez prin zone in care masinile n-au ce cauta. Not my style. :)

Poti urca cu Duster in varful muntelui?

Da, poti, asa cum am facut noi in muntii Macin, sau pe varfurile de langa Transalpina si in multe alte locuri din Redescopera Romania. Atata doar ca e cam naspa sa degradezi solul alpin cu masina. Pe drumurile forestiere insa n-ai nicio treaba cu ea! Poti aborda rampe accentuate cu ea si poti cobori pante abrupte fara sa te arunci pe frane. Nu ai reductor, insa cutia de viteze e etajata astfel incat primele trei trepte iti permit sa abordezi orice fel de teren fara sa tii ambreiajul apasat si fara sa iti moara motorul.

Iata de exemplu ce face un ceh cu Dusterul (nu faceti si voi asta cu masina daca totusi tineti la ea. Skip pentru partile in care vorbeste cehul prea mult :D )

Cum se comporta Dusterul pe asfalt?

Din nou, neasteptat de bine. De obicei masinile cu suspensii gandite pentru offroad fac ca barca pe asfalt, dar Dusterul ramane manevrabil in viraje si nu topaie enervant pe autostrada. Totusi, trebuie sa tii minte ca mecanica masinii e foarte simpla si ca nu poti sa-ti asumi viteze mari in viraje, vorbim totusi de un mic SUV inalt si pregatit sa sara prin sleauri, nu sa ia curbele de 90 de grade cu 100km/h!

Vei trece fara sa simti de sinele de tramvai, de gropile mici sau mari si de orice alte denivelari, insa motoarele de puteri prea mici pentru caroserie vor avea limite in depasirile pe sosea, mai ales cu masina plina. Nu te astepta nici la rafinamente din partea directiei sau a franelor.

Iata ce fac totusi nemtii cu el, atat pe asfalt cat si pe sosea.

Diesel sau benzina?

Asa cum am spus, am mers mii de kilometri pe ambele variante. Si cu benzinarul ajungi in aceleasi locuri in care ajungi si cu dieselul, doar cu putin mai multa atentie la turarea motorului. Recomand insa dieselul, din toate punctele de vedere.
Iata ce fac italienii cu ea:

Si, daca tot veni vorba, iata ce am facut si noi cu ea:

Deci, pe scurt, desi nu are reductor si alte elemente ale unor SUV-uri cu pedigree off road, Dusterul se descurca foarte bine in teren accidentat. Cu conditia unor anvelope dedicate, poti sa faci mult mai multe decat ai crede cu aceasta masina!

Tagged with:  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card