Aparent, trei companii americane care furnizeaza imagini, prima la pret de dumping (in general 1$ poza), a doua la pretul mediu de 250$ pe poza, iar a treia la preturi care ajung in general la 450$ poza,  cu un sistem mai complicat dar foarte precis de licentiere.

Aparent doar, caci Dreamstime este o companie pornita de niste romani si preluata de niste americani, asa cum ne spune Wall-Street. Da, aparent este o nebunie sa vinzi poze la un pret atat de mic, fotografii importanti castigand in general mult mai bine din munca lor.

Totusi, ce au reusit romanii de la Dreamstime a fost democratizarea accesului la imagini de calitate medie, la un pret absolut incredibil. Ca exemplu, pentru 120 de imagini absolut utilizabile pe Internet, un site ca www.drive-test.ro a platit doar 100 de dolari. Pentru preluarea de pe Corbis sau Getty, suma ar fi fost de sute de ori mai mare. Iata insa o cale in care poti folosi in mod legal imagini, fara sa te ruinezi.

Apropo de Corbis. El apartine chiar lui nenea Bill Gates, iar executivii sai nu prea mai stiu pe unde sa scoata camasa in fata mutatiilor suferite de piata de stock photography. Cel putin asa ne spune New York Times.

Evident, fiecare model de business are avantajele si dezavantajele sale. Imaginile preluate de pe Dreamstime cu 1 dolar pot aparea oricand si la concurenta. Calitatea lor este medie. Uneori nu gasesti ceea ce cauti. Fotografii care obtin circa 20-30 de dolari pe luna si se maturizeaza intre timp vor inceta  sa-si mai puna imaginile pentru 1$ bucata si vor evolua catre Alamy, sau alte agentii care sunt undeva intre exclusivistele Getty & co si agentiile low-cost ca Dreamstime sau iStockPhoto.

Dar pentru prezentarile de marketing, ilustrarea articolelor de presa sau online si chiar pentru unele campanii de advertising, cele aproape 1 milion de imagini de care vor dispune cei de la Dreamstime in curand sunt arhisuficiente.

Indiferent de evolutii, poate ar trebui sa marcam acest lucru: ca niste romani au reusit sa obtina o cota de piata interesanta intr-un domeniu in care altii le-au spus in urma cu doar trei ani ca “nu se poate”. Ba uite ca se poate!

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card