Virgil face o analiza interesanta a raportului SAR de saptamana trecuta. Provocare, provocare! strig eu, si ma pregatesc sa iau raportul la puricat. Stay tuned. :)

Intre timp, poate va faceti timp sa cititi si raportul insusi. Are suficient de multe informatii pentru a intelege macar o parte din cauzele dramelor de pe soselele romanesti.

revin!

Share →

4 Responses to Din nou despre raportul SAR

  1. virgil says:

    Ti-am raspuns si la mine pe blog – dar o sa raspund si aici.
    Raportul are intr-adevar multe date. Care arata ca drumurile sunt proaste, care arata ca administratia publica nu face fata, etc.
    Dar *NU* are date care arata care sunt cauzele dramelor pe soselele noastre :)
    Tocmai asta ma supara la el, nu e un raport prost in sine, doar ca nu are nici o legatura cu titlul. Sau daca pretinde ca are legatura cu titlul – atunci da, e un raport extrem de prost, prezinta doar niste opinii personala (poate valide, dar nefundamentate) ale autorilor.

  2. zvoner says:

    Virgil, rogu-te citeste chiar raportul insusi, nu reflectarea sa in presa :)
    Raportul se refera strict la starea drumurilor, si nu vrea sa impuna o concluzie privitoare la mortii de pe sosele. Elementul ala este doar unul dintre multele atinse in raport. Si cel care a captat atentia presei.
    Dar raportul in sine se numeste “Drumuri in lucru?” si are drept obiectiv principal sa arate slabiciunile sistemului si mai ales a strategiei cu privire la infrastructura in Romania.

  3. virgil says:

    Mai, poate nu inteleg eu prea bine titlul acestui articol. >:)
    Sau poate nu am inteles bine paragraful urmator:
    “Cauzele acestei situatii dramatice sunt multiple, se arata in raport.” (luat din articolul respectiv).

    Daca raportul nu e despre cauzele mortalitatii – accept asta, dar cer putina consistenta :D

    Revenind la raportul SAR – am ‘citit’ din presa doar attachment-urile, care vin chiar de la SAR. Corect, raportul se refera in principal la infrastructura rutiera – dar chiar ei au adus in discutie statistica respectiva si au zis ca “SI din cauza infrastructurii avem atati morti”. Afirmatie pe care nu o sustin nicicum. E drept, poate nu au intentionat ca aceasta parte din raport sa atraga atentia presei – dar ghinion, presa a preluat fix cea mai putin documentata concluzie a raportului. E vina presei, dar nu putem sa ignoram si ‘contributia’ pe care chiar SAR-ul a avut-o.

  4. zvoner says:

    E vina presei, dar e si mai ales vina SAR-ului, care in executive summary-ul trimis presei a batut campii, dand doua cifre aberante, din care una este neverificabila iar cealalta este pur si simplu falsa.
    Prima se refera la numarul de trei ori mai mare al accidentelor inregistrate anual in Romania fata de UE (nu am reusit sa gasesc in 5 ore de cercetare pe NET nicio cifra a accidentelor totale – inclusiv tamponari usoare – raportate la numarul de autoturisme din UE).
    Iar a doua este aberatia cu 40 de ori risc mai mare, care combina doua elemente ce nu pot fi combinate.
    Mai multe, imediat :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card