Intrebare: se mai justifica regiile de publicitate in contextul pietei de online din 2010?

De ce pun intrebarea:

1. Boom a dat faliment; inlocuitorul lui nu se simte nici el prea bine

2. Intact este, cel putin ca perceptie personala, o regie din care independentii nu mai scot bani, buna doar pentru site-urile proprii

3. Arbointeractive o duce atat de bine incat la ora scrierii acestui post nici macar nu reusesc sa dau de site-ul lor Nu stiu cat de bine o duce; multam Clement de reminder, eu cautam pe site-ul arbomedia :D

4. Adevolution e ciudat de tacuta in ultimul timp, pentru stilul lor de-a dreptul flamboiant de pana acum vreo 6 luni. Nu mai rupe nimeni piata in 2 sau e suficient ca principalul concurent a dat faliment?

5. MPI face cu siguranta bani, dar pentru site-urile proprii (de altele nu mai discut).

Altii, nu dau nume, fac si ei bani – poate sunt chiar singurii realmente profitabili – dar publisherii independenti nu au nicio sansa sa fie profitabili cu ei.

Asadar: mai exista acum vreo regie de publicitate care sa fie convenabila pentru publisherii independenti (site-uri mici si medii de 50.000-500.000 unici pe luna)?

Si a doua intrebare: ce intarzieri la plati aveti din partea regiilor; vi se par acestea a fi justificate?

Astept parerile voastre, daca sunteti publisheri. Poate sunt eu prea sceptic. Mentionez ca nu mai am contract cu nicio regie de publicitate de mai bine de 6 luni.

Sunt chiar curios care e starea de spirit a publisherilor la sfarsitul unui an in care criza a fost mai putin importanta in distrugerea unor constructii de business decat greselile personale ale unor manageri din domeniu.

ps. veniturile din Google Adsense raportate la acelasi numar de utilizatori s-au triplat in ultimele 3 luni. Dar tot sunt cam de 10 ori mai mici decat ai reusi sa faci cu o regie ai carei agenti de vanzari sa-si faca treaba.

pps. sistemul 2parale incepe sa imi livreze bani. Nu multi, inca pe jumatate decat ofera Google raportat la acelasi trafic, insa e un trend clar ascendent. Deocamdata trebuie multa rabdare, chiar si pe site-urile nisate.

Tagged with:  
Share →

15 Responses to Despre regiile de publicitate

  1. ClementN says:

    Bun gasit,

    Regia de publicitate online se numeste ARBOinteractive si NU ARBOmedia .

    Drept urmare, adresa site-ului este:
    http://www.ARBOinteractive.ro

    :)

  2. zvoner says:

    Multam de reminder, eram chiar confuz (desi nu inteleg de ce site-ul arbomedia nu merge :P ).

    Deci: cine are contracte la Arbo, cum sta? :)

  3. Marius says:

    Partial in afara subiectului: bannerul din dreapta sus duce catre Captaingo desi vorbeste despre turcia, Grecia, Italia…
    Din cate stiam eu ei erau cu cazari in RO, si-au modificat oferta?

  4. zvoner says:

    Marius, bannerul respectiv era pentru o oferta din vara. Culmea e ca functioneaza de minune, ducand publicul spre captaingo. Nici n-am bagat de seama, aici il tin doar de “chestie” :)

    Il voi inlocui cu unul pentru iarna, desigur :)

  5. A.Faith says:

    deci până la urmă, soluţia pentru cei mici e AdSense + 2Parale + reclame vândute în regie proprie…

    nu de alta, dar am un prieten care caută de ceva vreme modalităţi de monetizare pentru un site de nişă care merge lejer la 1500-2000 de unici pe zi şi tot trimite email-uri pe ici pe colo, dar nimeni nu-i răspunde :)

  6. admin says:

    Asta cu raspunsul e problema veche, intr-adevar. Iti dai seama ce usor iti iei dupa aceea banii de la o astfel de regie?

    Totusi, ca sa ‘faci bani’ din AdSense+2Parale ar trebui ca ambele sa aduca de cel putin 4-5 ori mai mult decat aduc acum, raportat la nr. de vizitatori. Or, trendul e ascendent, dar lent.

  7. Dana says:

    Adsense merge singur daca paginile sunt optimizate, merge cu sens si veniturile cresc odata cu traficul. La afilieri insa nu e de-ajuns sa pui niste bannere, e de munca… ca de exemplu sa schimbi banner-ul de vara cu cel de iarna. :)

  8. zvoner says:

    Mai hilar e ca am incercat, dar nu au inca :D
    De retinut, caci ai dreptate: cine vrea sa castige din afilieri trebuie sa munceasca.
    Despre asta, in alta postare.

  9. [...] This post was mentioned on Twitter by Gabi Nistoran, Adrian Mihaltianu. Adrian Mihaltianu said: Apropo de tun, o intrebare pentru publisherii de pe twitter… http://www.zvoner.ro/despre-regiile-de-publicitate/ Va astept. [...]

  10. [...] This post was Twitted by gabinistoran [...]

  11. A.Faith says:


    admin:

    Asta cu raspunsul e problema veche, intr-adevar. Iti dai seama ce usor iti iei dupa aceea banii de la o astfel de regie?
    Totusi, ca sa ‘faci bani’ din AdSense+2Parale ar trebui ca ambele sa aduca de cel putin 4-5 ori mai mult decat aduc acum, raportat la nr. de vizitatori. Or, trendul e ascendent, dar lent.

    cam ai dreptate cu privire la seriozitatea celor care nu binevoiesc nici măcar să răspundă la email-uri…

  12. Gabi Boaca says:

    Adriane, nu mi se pare o idee inteleapta sa renunti la a ataca bugetele de advertising (display in special) avand in vedere ce procent important din total reprezinta. Sigur, Google sau sistemele affiliate sunt interesante si in opinia mea te ajuta f mult sa iti cunosti site-ul. Dar nu substituie displayul (sau n-ar trebui).
    Intr-adevar la momentul actual alternativele in materie de regii sunt limitate, dar concurenta puternica pe sectorul de display sunt convins ca va aduce noi playeri pe piata. ;)

  13. zvoner says:

    Gabi, efortul de a rezista nervos la intarzierile de plati ale unei regii pentru sume ridicole chiar nu a meritat anul asta. Asa ca am zis mai bine pas.

    Postul meu este gandit din punctul de vedere al unui publisher independent, fara forta proprie de vanzari.

    Update: Intact Interactive va vinde de acum incolo doar site-urile din portofoliul propriu. Si asta e cu “va urma” :)

  14. Gabi Boaca says:

    Adi, asa cum bine s-a spus la penultimul WebClub, fiecare regie a simtit momentul greu si s-a focusat pe o zona: MPI pe zona de clienti directi, ARBO pe lansarea de departamente, BOOM pe discounturi supranaturale.
    Intarzierile de plati se pot asocia si ele cu anul dificil si parerea mea este ca o astfel de situatie nu este necesar sa fie “deal-breaker” daca exista o buna comunicare intre regie si publisher si o strategie comuna. Din pacate nu prea avem astfel de situatii in piata la momentul dec 09. Poate pe viitor…

  15. zvoner says:

    Ai mare dreptate Gabi. Eu nu am intrerupt colaborarea cu Boom nici cand aveau 100 de zile de intarziere. Dar asta nu inseamna ca poti avea un model de business viabil.

    De-aia si intreb publisherii independenti: cum au vazut ei acest an; ca din partea regiilor stiu cum a fost ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card