Despre regiile de publicitate
Intrebare: se mai justifica regiile de publicitate in contextul pietei de online din 2010?
De ce pun intrebarea:
1. Boom a dat faliment; inlocuitorul lui nu se simte nici el prea bine
2. Intact este, cel putin ca perceptie personala, o regie din care independentii nu mai scot bani, buna doar pentru site-urile proprii
3. Arbointeractive o duce atat de bine incat la ora scrierii acestui post nici macar nu reusesc sa dau de site-ul lor Nu stiu cat de bine o duce; multam Clement de reminder, eu cautam pe site-ul arbomedia
4. Adevolution e ciudat de tacuta in ultimul timp, pentru stilul lor de-a dreptul flamboiant de pana acum vreo 6 luni. Nu mai rupe nimeni piata in 2 sau e suficient ca principalul concurent a dat faliment?
5. MPI face cu siguranta bani, dar pentru site-urile proprii (de altele nu mai discut).
Altii, nu dau nume, fac si ei bani – poate sunt chiar singurii realmente profitabili – dar publisherii independenti nu au nicio sansa sa fie profitabili cu ei.
Asadar: mai exista acum vreo regie de publicitate care sa fie convenabila pentru publisherii independenti (site-uri mici si medii de 50.000-500.000 unici pe luna)?
Si a doua intrebare: ce intarzieri la plati aveti din partea regiilor; vi se par acestea a fi justificate?
Astept parerile voastre, daca sunteti publisheri. Poate sunt eu prea sceptic. Mentionez ca nu mai am contract cu nicio regie de publicitate de mai bine de 6 luni.
Sunt chiar curios care e starea de spirit a publisherilor la sfarsitul unui an in care criza a fost mai putin importanta in distrugerea unor constructii de business decat greselile personale ale unor manageri din domeniu.
ps. veniturile din Google Adsense raportate la acelasi numar de utilizatori s-au triplat in ultimele 3 luni. Dar tot sunt cam de 10 ori mai mici decat ai reusi sa faci cu o regie ai carei agenti de vanzari sa-si faca treaba.
pps. sistemul 2parale incepe sa imi livreze bani. Nu multi, inca pe jumatate decat ofera Google raportat la acelasi trafic, insa e un trend clar ascendent. Deocamdata trebuie multa rabdare, chiar si pe site-urile nisate.
iPad si importanta unui mega blogger (Calcanis)
February 1, 2010 - 9:52 PM
Posted in Blogs, Marketing, New Media, Social Networking | 4 comments
Jason Calcanis nu e doar un blogger. Este proprietarul si fondatorul Mashable Mahalo, are deja suficienti bani incat sa stea relaxat pana la adanci batraneti, dar este inca la varsta la care se poate comporta ca un blogger. Adica neserios
Pe scurt: in ziua lansarii iPad, Calcanis s-a tinut de glume. A pretins ca [...]
Caut Promotii, gasesc site :)
January 10, 2008 - 11:33 AM
Posted in Biz | 11 comments
Tremur de nervi ca a inventat Alexandrescu site-ul asta, si ca i-a iesit atat de misto, pentru ca aveam o idee similara pe teava
Acum pe bune, chiar era necesar un astfel de site, si ma bucur ca Adrian si-a gasit suficient timp pentru a-l face. Si a-l face bine.
Pe scurt: cauti o promotie? [...]
Industria auto romaneasca si advertisingul online (2)
Scriam mai demult in DailyBusiness despre aventurile mele cu importatorii auto din Romania. Si am mai scris tot acolo despre atitudinea lor fata de online.
Via Adevolution, si tot via DailyBusiness, aflu acum si o estimare de cheltuieli (nu la rate-card, ci efective) ale industriei auto in online: 1.05 milioane de euro in 2007.
Aruncand o privire [...]
Marketingforum, training de marketing pentru incepatori. Opinie.
November 6, 2007 - 11:38 AM
Posted in Biz, Marketing, Reviews | No comments
Iata parerile la cald ale unui participant al firmei noastre la trainingul marketingforum/Picant pentru incepatorii in ale marketingului. Si nu, nu e nici reclama, nici atac.
“Ce inseamna un training la Marketingforum/Picant? Fara a avea pretentii de mari pedagogi, tinerii care le organizeaza sunt profesionisti care incearca si reusesc sa-si aplice experienta la teoriile altminteri sforaitoare [...]
Invita.ro – sau cum sa stii despre (orice) evenimente
November 4, 2007 - 9:35 PM
Posted in Marketing, News | No comments
Nu e singurul site care pune la un loc informatii despre evenimentele care urmeaza sa aibe loc sau care sunt in curs de desfasurare, insa este cel care reuseste sa le distribuie intr-un format lizibil si (destul de) usor cautabil.
Ce-mi place: fontul, ideea, faptul ca adauga un layer de social networking (Tipi si tipe).
Ce nu-mi [...]
Cum sa faci publicitate pe bloguri. 10 pasi simpli
October 22, 2007 - 8:02 PM
Posted in Ads, Biz, Blogs, Marketing | 4 comments
Sau, daca tot veni vorba, cum sa-ti faci publicitate prin intermediul recenziilor de pe bloguri, nu cu bannere, cum se practica in mod odios in Romania.
In primul rand intelege ca blogurile nu iti aduc awareness prin mijloacele obisnuite din print si TV. Si ca bloggerii sunt o specie foarte independenta si inteligenta, pe care nu [...]
Industria auto romaneasca vs. bloggeri
October 20, 2007 - 12:09 PM
Posted in Auto, Romania, Stupidz | 3 comments
As fi zis versus online, da’ situatia e fix aceeasi, asa ca: Bobby scrie despre cum nu a putut merge la ziua presei de la SIAB, pentru ca nu a primit niciun raspuns de la organizatori atunci cand a cerut o acreditare. Prin contrast, cei de la Chevrolet America l-au invitat in SUA pentru a [...]


December 11, 2009 - 4:27 PM
Bun gasit,
Regia de publicitate online se numeste ARBOinteractive si NU ARBOmedia .
Drept urmare, adresa site-ului este:
http://www.ARBOinteractive.ro
December 11, 2009 - 4:59 PM
Multam de reminder, eram chiar confuz (desi nu inteleg de ce site-ul arbomedia nu merge
).
Deci: cine are contracte la Arbo, cum sta?
December 11, 2009 - 5:23 PM
Partial in afara subiectului: bannerul din dreapta sus duce catre Captaingo desi vorbeste despre turcia, Grecia, Italia…
Din cate stiam eu ei erau cu cazari in RO, si-au modificat oferta?
December 11, 2009 - 10:31 PM
Marius, bannerul respectiv era pentru o oferta din vara. Culmea e ca functioneaza de minune, ducand publicul spre captaingo. Nici n-am bagat de seama, aici il tin doar de “chestie”
Il voi inlocui cu unul pentru iarna, desigur
December 12, 2009 - 1:40 AM
deci până la urmă, soluţia pentru cei mici e AdSense + 2Parale + reclame vândute în regie proprie…
nu de alta, dar am un prieten care caută de ceva vreme modalităţi de monetizare pentru un site de nişă care merge lejer la 1500-2000 de unici pe zi şi tot trimite email-uri pe ici pe colo, dar nimeni nu-i răspunde
December 12, 2009 - 3:40 PM
Asta cu raspunsul e problema veche, intr-adevar. Iti dai seama ce usor iti iei dupa aceea banii de la o astfel de regie?
Totusi, ca sa ‘faci bani’ din AdSense+2Parale ar trebui ca ambele sa aduca de cel putin 4-5 ori mai mult decat aduc acum, raportat la nr. de vizitatori. Or, trendul e ascendent, dar lent.
December 13, 2009 - 5:38 PM
Adsense merge singur daca paginile sunt optimizate, merge cu sens si veniturile cresc odata cu traficul. La afilieri insa nu e de-ajuns sa pui niste bannere, e de munca… ca de exemplu sa schimbi banner-ul de vara cu cel de iarna.
December 13, 2009 - 8:53 PM
Mai hilar e ca am incercat, dar nu au inca
De retinut, caci ai dreptate: cine vrea sa castige din afilieri trebuie sa munceasca.
Despre asta, in alta postare.
December 15, 2009 - 1:27 AM
cam ai dreptate cu privire la seriozitatea celor care nu binevoiesc nici măcar să răspundă la email-uri…
December 17, 2009 - 12:16 AM
Adriane, nu mi se pare o idee inteleapta sa renunti la a ataca bugetele de advertising (display in special) avand in vedere ce procent important din total reprezinta. Sigur, Google sau sistemele affiliate sunt interesante si in opinia mea te ajuta f mult sa iti cunosti site-ul. Dar nu substituie displayul (sau n-ar trebui).
Intr-adevar la momentul actual alternativele in materie de regii sunt limitate, dar concurenta puternica pe sectorul de display sunt convins ca va aduce noi playeri pe piata.
December 17, 2009 - 9:52 AM
Gabi, efortul de a rezista nervos la intarzierile de plati ale unei regii pentru sume ridicole chiar nu a meritat anul asta. Asa ca am zis mai bine pas.
Postul meu este gandit din punctul de vedere al unui publisher independent, fara forta proprie de vanzari.
Update: Intact Interactive va vinde de acum incolo doar site-urile din portofoliul propriu. Si asta e cu “va urma”
December 18, 2009 - 2:35 AM
Adi, asa cum bine s-a spus la penultimul WebClub, fiecare regie a simtit momentul greu si s-a focusat pe o zona: MPI pe zona de clienti directi, ARBO pe lansarea de departamente, BOOM pe discounturi supranaturale.
Intarzierile de plati se pot asocia si ele cu anul dificil si parerea mea este ca o astfel de situatie nu este necesar sa fie “deal-breaker” daca exista o buna comunicare intre regie si publisher si o strategie comuna. Din pacate nu prea avem astfel de situatii in piata la momentul dec 09. Poate pe viitor…
December 18, 2009 - 11:54 AM
Ai mare dreptate Gabi. Eu nu am intrerupt colaborarea cu Boom nici cand aveau 100 de zile de intarziere. Dar asta nu inseamna ca poti avea un model de business viabil.
De-aia si intreb publisherii independenti: cum au vazut ei acest an; ca din partea regiilor stiu cum a fost