Vad ca toata onor presa romaneasca (generalista) preia ‘informatia’ celor de la Caradisiac, conform carora in 2015 Dacia ar scoate o masina de clasa medie, care sa aiba la interior si rafinamente de genul climei automate cu doua zone, sistem de navigatie incorporat, scaune fata incalzite si asa mai departe. Numele ei? Solenza, zic francezii.

Mda. In afara ilustratiei computerizate care ne arata un fel de Megane Clasic cu bot de Lodgy, altminteri reusit, aflam si ca noua masina de clasa medie a celor de la Dacia ar fi lunga de 4.8 metri dar in acelasi timp s-ar baza pe platforma lui Clio 2… Ca va avea cinci usi dar va fi destinata in principal pietelor sud-est europene… Ca motoarele vor fi intre 95 si 130/150CP, dar ca pretul va incepe de la 13.000 de euro…

Lasand la o parte ideea complet stupida de a numi un model aspirational cu numele unui model care n-a starnit admiratia nimanui – si nu ii cred pe cei de la Dacia in stare de asa ceva, de-aia ma enerveaza preluarea ‘ca atare’ a ‘informatiei’ de pe Caradisiac – simpla enumerare a celor de mai sus ar trebui sa ne dea de gandit. Clio 2 de 4.8 metri? 5 usi pe piata nebuna dupa 4? Dar asta e, presa generalista ia orice pe nemestecate si varsa in ziar/site, sa fie acolo.

Sa ne intelegem:

Loganul este o masina de clasa mica, cu dimensiuni compacte. Dacia Lodgy va fi un MPV compact lansat in martie anul acesta, urmat prin vara de o utilitara. Dacia va avea din finalul lui 2012 noul Logan 2, care poate ramane de clasa mica dar cu dimensiuni ceva mai mari, apoi va trebui sa innoiasca MCV si sa ii dea un facelift lui Sandero (2013 spre final probabil), sa ofere un facelift lui Duster (2014), posibil si o versiune pick-up, iar in 2015 sa ne dea noul Sandero, urmat in 2016 de o citadina (de a carei existenta eu unul inca ma indoiesc, dar om vedea) si in 2017 de noul Duster. Vedem deci ca toate masinile sale se bazeaza pe o platforma de clasa mica, extinsa deja la maximul posibilitatilor sale. De la 4.5 metri (Lodgy) la 4.8 metri e cale lunga, foarte lunga – poate un 4.7 metri sa fie mai apropiat de realitate…

Ca sa faca o masina de clasa medie, ar avea nevoie macar de o platforma compacta de la care sa plece, nu una mica. Apoi, chiar daca o va face, va trebui sa ramana accesibila. La 13.000 de euro nu va avea in mod sigur nici clima bi-zona, nici navigatie, nici scaune incalzite fata nici nimic. Va avea ABS+ESP si 2-4 airbaguri, caci asta ii cer normele de siguranta, va avea motoarele vechi ale Renault, va avea un spatiu mare si un portbagaj si mai mare si cam atat. Si va trebui ca in prezenta acestor dotari sa nu sara de 14.000 de euro, caci atunci iti iei urgent o compacta de marca buna si gata. Versiunile cel mai bine echipate vor avea probabil clima automata mono, RCD+MP3 cu 6 boxe, senzori de parcare, oglinzi retrovizoare electrice si incalzite si comenzi audio pe volan. Si cam atat.

Dar mai important decat dotarile e bine sa intelegem ca masina se va bate cu clasa medie prin aceeasi pacaleala prin care Logan, masina de clasa mica, se bate in mintea clientilor cu masinile de clasa compacta. De ce e important acest lucru? Pentru ca difera foarte mult atat preturile cat si comportamentul si dotarile masinilor respective.

Daca insa incepi si ii adaugi motor de 150 CP, navigatie, scaune incalzite, clima automata, senzori si alte minuni, ajungi la peste 17.000 de euro. Ma indoiesc ca ar fi multi capabili sa dea atatia bani doar pentru a avea limuzina saracului. Duster are sens pentru ca toti concurentii sai 4×4 se afla la o diferenta de cel putin 5.000 de euro, comparandu-le si dotarile. Astalalta nu ar avea sens.

Decat daca Renault ar muta LADA pe post de masina low-cost, ar duce Dacia treptat acolo unde e Renault acum si pe Renault in sus, acolo unde au urcat deja Citroen cu linia DS, Opel si Ford, in lupta lor cu VW. Dacia s-ar lupta atunci cu Chevrolet, Kia si Hyundai, care vor ramane inca in zona de volum.

Om trai si om vedea. Dar Solenza… hai sa fim seriosi. Apropo, salutari de la Rio pentru Caradisiac. De la Kia Rio! :)

Sursa imaginii: Caradisiac

Tagged with:  
Share →

6 Responses to Dacia Solenza in 2015. Sau nu.

  1. Kap says:

    Nu sint deloc de acord ca Loganul ar fi clasa mica.
    Din punctul meu de vedere Loganul depaseste fara drept de apel cam toti concurentii asa zisi de clasa mai mare, gen Golf, Astra sau Ceed la capitolele: spatiu sofer si pasageri, pozitie la volan (cea mai inalta si confortabila) sau spatiu portbagaj.In conditiile in care probabil sustii ca dimensiunile exterioare sint de clasa mica, e chiar o reusita sa obtii atita spatiu util la interior.
    Singurele de clasa mica ar fi motoarele pentru Logan, care sper ca vor fi inlocuite de noile mini-turbo pe benzina de 1 si 1.2l.

  2. zvoner says:

    Kap, indiferent ca esti sau nu de acord, Loganul este de clasa mica. Este bazat pe o platforma de clasa mica, iar simplul fapt ca a aparut mai intai sedanul si nu hatch-ul (care este de clasa… mica) nu o face o masina compacta :)

    Asta a si fost atuul ei: oamenii o tot compara (ca pret) cu masinile de clasa compacte, cand ea de fapt e o masina de clasa, aproape de granita compactelor.

    Exista posibilitatea ca Logan 2 sa fie bazat de la inceput pe o platforma compacta. Caz in care n-am vorbi de Clio2. Dar asta ramane de vazut.

    ps. pozitia la volan depaseste Golf, Astra sau Cee’d? Really? :)

  3. zvoner says:

    Si ca sa vorbim pe cifre.

    Dacia Logan: 4288 mm lungime, 2630 ampatament, 510 litri portbagaj. Spatiul mare de la interior este datorat consolei fata mici (de unde si rezultatele mai slabe la impactul frontal). Francezii au compensat prin marirea ampatamentului.

    Skoda Fabia Sedan (deci masina de clasa mica, dar cu portbagaj atasat – nu se mai comercializeaza): 4232 mm lungime, 2462 ampatament, 480 litri portbagaj.

    Kia Rio 4 usi (deci masina de clasa mica, nou-nouta, cu portbagaj atasat): 4365 mm lungime, ampatament 2570 mm, 389 litri portbagaj. Din nou, daca tu te lasi pacalit si te uiti la Kia cee’d, care are 4260 mm in varianta hatch, atunci compari mere cu pere. Trebuie sa compari Loganul cu Rio cu 4 usi, nu cu Cee’d si atunci ai observa ca la 11.000 de euro ce iti ofera Rio ca dotari nici nu viseaza Loganul.

    Chevrolet Aveo Sedan: 4399 mm lungime, 2525 mm ampatament, 502 litri portbagaj, deci mai lunga decat Loganul, dar tot din clasa mica face parte, pentru ca e bazata pe un hatch de clasa mica!

    Si acum, compactele veritabile:

    Focus Sedan: 4534 mm, 421 litri portbagaj, 2648 ampatament.
    Renault Fluence: 4618 mm, 2702 ampatament, 530 litri portbagaj.
    VW Jetta: 4644 mm, 2651 mm ampatament, 510 litri portbagaj
    Fiat Linea: 4560 mm, 2603 mm ampatament, 500 litri portbagaj
    Kia Cee’d (nu e sedan dar o bag aici ca sa sara in ochi): 4260 mm, 2650 mm ampatament, 340 litri portbagaj.
    Chevrolet Cruze: 4597 mm lungime, 2685 ampatament, 450 litri portbagaj.
    Astra Classic III: 4587 mm lungime, 2703 mm ampatament, 490 litri portbagaj.
    Si asa mai departe.

    Sper ca se vad cu ochiul liber diferentele de marime dintre clasa mica si cea compacta, atunci cand vorbim de sedanuri. Daca comparam sedanuri cu hatchback-uri, ne pacalim singuri.

  4. Rembry says:

    Ai perfecta dreptate, dar asta nu inseamna ca nu este o stire. Cei de la Caradisiac au spus clar ca este o platforma bazata, repet bazata, pe cea a lui Clio 2. Asadar, o platforma extinsa. Randarea n-are nici in clin, nici in maneca, e facuta ptr a ilustra o informatie venita pe surse. Si sunt convins ca a fost aceasta informatie. Numele Solenza e vrajeala, insa asta a facut stirea la noi.

  5. zvoner says:

    @Rembry normal ca se poate face o stire. Dar nu sa o iei ca ‘informatie’. M-am referit strict la cei care au preluat pe nemestecate speculatiile Caradisiac si le-au prezentat drept fapt.

  6. radu says:

    Seamana foarte mult cu renault clio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card