Unii au ras rautacios atunci cand Dacia a anuntat ca Duster este un offroader veritabil. Unii au uitat probabil ca sub caroseria de Logan se afla de fapt un 4×4 Nissan cu motoare Renault.

Iata ce poate Nissan Dacia Duster in offroad. Nici nu vreau sa stiu unde poti ajunge cu ea cu roti adecvate :)

Scuze ca am scris si aici despre Dacia, nu doar pe site-ul de masini, dar nu m-am putut abtine. Sa ma inscriu si eu, al treilea dupa Basescu si Vardie, pe lista de Duster? :)

M-as inscrie, numa’ sa gasesc niste bani… :D

UPDATE: am facut un drive-test cu Dacia Duster in Maroc. Aflati acolo concluziile, aveti si poze si film :)

Share →

27 Responses to Dacia Duster in test offroad. Stie? Stie!

  1. Era destul de chinuit motoraşul ăla (probabil 1.6) după cum se auzea. Din experienţa mea de condus offroad (nu multă dar nici foarte puţină), nu prea m-aş grăbi să o iau pe coclauri cu Duster-ul ăsta.

  2. zvoner says:

    Normal ca unele secvente iti arata o utilizare anormala a masinii, dar asta se intampla in orice clip la offroadere :)

    Pe coclauri… m-am catarat cu Sandero Stepway (care n-are 4×4 ci doar o garda la sol mai inalta si suspensii intarite) prin niste hartoape incredibile sub Fagaras, si inca mai mergea sa urc dar mi-a fost teama de noroaie.

    Bazandu-ma pe asta, cred ca Dusterul va ajunge cel putin in toate locurile unde ajungea batranul ARO. Ma rog, daca vor scoate si unul cu ampatament mai mic, poate ar ajunge si unde urca un IMS :)
    Ca n-o sa mearga in viteza si cu motorul supraturat, asta e adevarat. Ca pe aceasta masina un motor diesel de 1.9 litri si un reductor ar cam merge ca focu’ asa, iarasi e adevarat. Dar si pretul ar ajunge la 20.000 si gata ceaiul.

    Cu rotile adecvate, eu zic ca Dusterul ajunge oriunde vrei, cu conditia sa nu vrei hardcore offroad. Si sa nu pretinzi foarte mult confort :) . Sa vezi fan cluburi acuma :D

    *evident, testul suprem nu sunt stancile si nici vadurile de apa, ci gropile de noroi. Aici tehnologiile AWD superioare da, fac diferenta, caci Dusterul nu adapteaza cuplul la fiecare roata, ci doar pe punti. Dar la banii astia… :)

  3. Beni says:

    Clipul e foarte reusit, nimic de zis, insa ma indoiesc sa mearga asa si in realitate. Cu Wrangler era sa raman intr-un sant de noroi, Duster il vad ca te poate ajuta uneori in Offroad, dar nu cred ca are prea multe de-a face cu asta. Sau nu?

  4. Darius says:

    @Florin Puscas: Cred ca varianta din imagini este, totusi, diesel.

  5. Zvonere, nu-mi vine sa cred ca elogiezi o masina care nu face nimic deosebit. Ce a facut acolo acel pilot (ca se vede clar ca e un pilot) poti face cu ORICE SUV. Mini SUV, macro SUV, merge cu aproape orice masina cu tractiune integrala.
    Sa zici ca un Duster trece pe unde trece un Aro mi se pare bataie de joc la adresa unora care au mai pus mana pe o masina de teren. Si mai ales la adresa altora care, maguliti de acest videoclip bine regizat, vor avea o mare dezamagire la prima balta. Trecerea prin vaduri pietroase se poate face si cu Tico. Nu ai nevoie decat sa o tii intr-a doua cu gratie si treci, nu-ti trebuie 4×4 pentru asta.
    Hai sa ne vedem intr-o ravena usurica, eu cu un Aro si tu cu un Duster, sa vedem cine iese de acolo. De noroaie nici nu mai vorbesc.
    Asa ca astept un raspuns sincer referitor la acest entuziasm de neinteles pentru unul ca mine cel putin.

  6. zvoner says:

    Pai stii foarte bine ca depinde si de ce Aro vorbesti. In plus Duster are un ampatament prea lung ca sa se bata cu un Wrangler.

    Stiu ca tu esti hardcore offroader, iar Duster nu te va multumi. Daca vezi ce-am scris, vezi ca nu il pot recomanda pentru hardcore offroad, nici pentru catarari.

    Dar sa spui ca poti face asta cu orice SUV, lol, cred ca exagerezi. Multe dintre SUV-urile de volum cu care concureaza Duster n-au nici macar puterea necesara sa se urneasca din 15cm de noroi (pe incercate). Sunt prea grele si prea soft.

    Te invit si sa treci cu un Tico printr-un vad pietros, iar eu sa filmez treaba asta. Chiar ar iesi ceva misto :)

    Invitatia de a compara un Aro cu un Duster consider-o acceptata, chiar asa voi si face drive-testul cu Dusterul. In paralel cu un Tucson, cu un Koleos si cu un Nissan la alegerea ta. Ca sa vedem intr-adevar ce stie masinuta sa faca. OK?

    Posibil ca in max 2 luni sa-l am la test. Mergem la Comana si vedem :)

  7. Am trecut de prea multe ori cu Tico printr-un vad ca sa nu stiu ce-i poate pielea. Dar nu despre Tico discutam aici.
    Eu vorbeam de titlu care paote induce in eroare: Stie Duster offroad? Stie stie. Pai daca Duster stie stie, ce zici de Patrol, Wrangler sau G-Klasse? Cte de stie trebuie sa scrii acolo?
    Cred ca putin fortat, si un Tucson trece pe unde treci cu Dusterul.
    Dusterul nu se poate compara cu Aro. Nu are punte rigida pe spate, deci nu au cum sa ii lucreze suspensiile. Daca il fortezi tu e alta treaba. Dar asta nu inseamna ca face fata. Iti propun ca in drum spre Comana sa ne oprim putin la Calugareni. Am acolo cateva probe. Eu zic de pe acum ca nu vei trece jumatate din ele cu Dusterul.
    Iar cu Aro le faci. Parerea mea. Intrucat nu am Aro, o sa vin cu Patrolul :) . Accepti asa?

  8. zvoner says:

    Pai man, eu nu sunt avocat Duster aici. Am spus doar ca pentru offroadul pe care il vor incerca 99.99% din posesorii de Duster, e foarte buna.

    Ti-am spus, facem rost de un Aro, pentru o comparatie peste generatii, de Patrolul tau (ca tot se spune ca Duster e de fapt un Patrol vechi in haine de Logan), plus de doi concurenti reali ai lui Duster: un Tucson si un Sportage. Daca intra, bagam si un Skoda Yeti, ca tot e la moda.

    Apoi facem un clasament si vedem cat poate duce fiecare. Punctand si la capitolele siguranta, confort si dotari. Ca la mythbusters.

    Si rezervam o zi pentru teste in namol (alea care conteaza de fapt, ca in teren uscat poti merge cu aproape orice) si o alta zi pentru a face Transalpina. Apoi tragem linie si clasam.

    Cat despre Tico… pun pariu ca vadul ala il treci si cu picioarele, daca intelegi ce vreau sa spun :D

  9. well.
    nu prea poti sa spui ca duster e e patrol vechi in haine de logan.
    Daca te uiti pe dedesubt nu e nici o legatura intre cele doua masini.
    - sasiu separat la patrol, la duster pauza
    - punti rigide la patrol, la duster pauza
    - blocant spate la patrol, la duster pauza
    - unghiuri bengoase la patrol, la duster pauza.

    In rest de acord cu ideea clasamentului.

  10. zvoner says:

    De acord man. D’aia si zic de mythbusters :)

    Si ca sa fiu clar cu parerea mea: Duster va sti suficient offroad ca sa-si lase in spate concurenta directa (asta si trebuie). Comparat insa cu un Patrol… ramane de vazut :D

  11. cata_sun says:

    Eu pe Aro m-am facut mare :) . La urcare e foarte capabil, dar la noroi nu prea ii place. Patineaza foarte repede si cum nu are nici diferential blocabil…

    Reductorul, in schimb, face toti banii, e capabil sa urce o rampa cu inclinare 20% cu 1.5 tone incarcatura fara nicio problema. Faptul ca tineam doua persoane de maneta sa nu sara din viteza, e alta problema :)

    Aro este/era o masina capabila de offroad, dar foarte defectuoasa, dupa fiecare drum trebuia mesterit ceva pe la ea. E si destul de fun de condus, cutia nesincronizata te obliga sa inveti unele chestii de care nu-ti aminteste nimeni la scoala de soferi.

  12. Arhi says:

    pe mine ma iertati, dar cand aud de gipuri cu 105 cai, incep sa rad isteric si pierd firul conversatiei

  13. marius says:

    JEEP-URI E OARECUM MAI CORECT,DAR JEEP ESTE O FIRMA, NU O\POTI SPUNE UNUI NISSAN JEEP…
    PROBABIL SE TRAGE DE LA ISTERIE…

  14. cezar says:

    PROBABIL SE TRAGE DE LA ISTERIE…
    LOL

    nu prea poti sa spui ca duster e e patrol vechi in haine de logan.
    Cine a zis asta ?

    Am spus doar ca pentru offroadul pe care il vor incerca 99.99% din posesorii de Duster, e foarte buna. Corect. Doar ca ala nu e off-road. Pe de alta parte, cui ii trebuie off-road adevarat ? :)

  15. zvoner says:

    Bai fratilor, hai ca ma omoriti. “Ala nu e offroad” – ala care mai?

    In clipul video, Dusterul e cat se poate de offroad, sau daca orice masina care merge pe un drum de noroi se cheama ca merge onroad, atunci eu ce sa mai zic…

    Iti dau un exemplu: cu Stepway m-am temut sa urc pana sub Fagaras de la Salatrucu. Cu asta nu m-as teme. De ce? Pentru ca are 4×4, iar la greutatea ei imi sunt (aproape) suficienti 110CP. A, daca am patru persoane in masina si bagaje, atunci salutare taica si noroc, mai bine o iau pe jos :)

    Duster ar rupe daca ar avea motorul de 1.9 litri 130CP diesel dar eh, stiu francezii ce stiu… :|

  16. BBB says:

    Mai fratilor, @Zvonerul a spus el ce a spus si a avut dreptate. Pana la urma, Duster a aparut fiindca probabil s-a cunstatat o cerere ridicata dar o concurenta destul de slaba pe segmentul SUV entrylevel – adica, nici crossover adica un hatchback cu roti mari, dar nici “gip” cum zicea cineva mai dedunazi – apropo amice, cuvantul gip nu exista, a fost inventat special pentru meltenii cu ceafa lata si lant de un kil la gat ;)
    Deci, Duster are exact dotarile necesare ca sa bata concurentii directi, nici mai mult nici mai putin decat strictul necesar pentru asta – nu ma pot abtine si mai fac un comment rautacios: nu inteleg ignoranta cu care unii ridica in slavi motoarele de capacitate cat mai mare, ideea e ca degeaba ai motor de avion daca il legi la o cutie de tractor. I-as trimite pe afonii astia sa rasfoiasca prin Wikipedia sau niste “almanahe”, ceva…

  17. bampi says:

    Ma indoiesc ca realitatea bate cu clipul, daca stam sa ne gandim putin multe clipuri a unor firme cu pretentii in domeniul auto nu prea bat cu realitatea… oricum simpatic Duster-ul asta… noroc cu francezii ca face si Dacia masini care aduc a masini si nu a obiecte din antichitate

  18. allecs says:

    da..mai este interesanta ca majina..dar akum sa o vedem si pe strazi

  19. Dan says:

    Trebuie tinut cont si de cine conduce masina. Multi isi imagineaza ca poti conduce cum conduci tu doar fiindca ai masina buna. 90% din soferi nu se apropie de experienta ta.

  20. Cosmin says:

    Eu astept sa prind unul sa-l tavalesc. Nu vreau sa fiu rautacios dar…cum drak comparati dusterul cu un patrol? De ce nu comparati patrolul cu un defender? Cam asta ar fi diferenta…sau poate mai mare.Vorbiti de 2 clase diferite. Ala de rade ca-i motorul mic….ai auzit cumva ce capacitate cilindrica are un samurai si cati cp? M-as mira.Toata lumea vb numai din auzite.Sa mai treaca ceva timp,sa prindem pe mana cateva masini si dupa ne-am putea da cu parerea.Deocamdata,din punctul meu de vedere,dusterul sta binisor “pe hartie”.

  21. zvoner says:

    Eu am testat deja Dacia Duster in Maroc.
    http://www.drive-test.ro/drive-test/130/124/articole_masini/dacia-duster-test-drive-offroad-taica.html

    Uitand de comparatiile cu Patrol (care au izvorat simplu, din asemanarea vizuala dintre Duster si noul Patrol, din nimic altceva), concluzia e ca Duster sta binisor nu doar pe hartie ci si in viata reala.

    Cele 20.000 de comenzi din Franta stau marturie ca altii au inteles deja mult mai bine aceasta masina decat au priceput-o romanii. 20.000 in 2 luni de zile!

  22. emil says:

    am urcat cu loganul meu de 1.4 mpi pana la 2 km de vf moldoveanu, e adevarat nu as mai face o a doua oara, deci cred ca aceasta masina poate mai mult decat un logan, iar mai mult cred ca e suficient…..

  23. zvoner says:

    Emil, imi poti spune pe unde ai urcat? Ai pornit din Salatrucu, sau de unde?

  24. emil says:

    Pt. zvoner. Din sud, de undeva de la mijloc intre targoviste si curtea de arges…. spre stana din valea rea ca reper daca vei cauta mai insistent pe net….. desi am fost cu loganul, sincer se cere un 4×4, sa zicem ca maxim ce am scos din logan a fost tot ceva de genul asta pana la cabana cuca (super aventura si aia), daca voi reusi sa imi permit un duster am trasee de facut (am urcat de exemplu cu un sorento din zona horezu pana sus in sectorul alpin… o nebunie), deocamdata….. :) atat cat mi am permis cu loganul meu.

  25. WorldScape says:

    Dacia Duster / Off-Road …. e un SUV care se misca la 1-2 drive-teste si in offroad, dar sa nu fie gropitele prea mari sau inclinarire abrupte ca nu are cum si cu ce sa treaca…..

    …dar sa nu comparam un Duster , care este un SUV low-budget cu un Wrangler sau cu un G-Classe…… la pretul asta ca si SUV 4×4 nou este o realizare acceptabila….

    … iar cele 2 Dustere care au fost la TAT in 2010 au mai beneficiat de upgrade-uri notabile pe sub capota si caroserie :) …ca sa arate inca a Dustere…. ca altfel incepeau sa semene a masini de Off-Road :) )

  26. zvoner says:

    Am parcurs pana acum peste 6000 de km la volanul unor Dustere diferite. Le-am dus prin zone si coclauri pentru care n-au fost gandite, dar prin care s-au descurcat. Fara comparatii inutile intre Duster si masini gandite pentru offroad si cu motorizari mai de Doamne-ajuta, insa la nivelul crossover (segmentul din care face parte), Duster rulez pe teren accidentat.

    Acuma, normal, iti poti pune intrebarea de ce ai vrea neaparat un crossover daca iesi mai mult offroad ;)

  27. George says:

    :) )

    IA vedeti ce poate face Duster-ul:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card