Da, ati citit bine, nu ma voi referi la cum sa faci bani din AdSense, exista suficiente site-uri pe net care sa-ti explice asta in 5 minute.

Si nici la cum sa-ti faci reclama prin Google AdWords sau AdSense asa, in general, pentru ca sunt suficiente companii care au inteles deja cu ce se mananca treaba asta.

Ci la cum sa-ti faci reclama inteligenta folosindu-te de serviciile Google acum, cand Google a inceput (sau va incepe) sa furnizeze reclamele tale si pe site-urile romanesti, prin AdSense. Ce se schimba?

Pai se schimba urmatoarele:

1. Daca urmaresti sa obtii cea mai mare rata de clickuri intr-un buget anume, ar fi bine sa dezactivezi casuta Content Network din campania respectiva.

 adwords.jpg

De ce? Pai e simplu, pretul per click scade in Google atat timp cat rata click este mai mare.

Iata cum ar trebui sa arate o rata de click pentru a fi eficient in Google:

adwords1.jpg

Da, poti tinti catre 0.01$, adica un cent per click, chestie care se intampla in general cand rata de click trece de 15-18%. Dar asta se poate face doar daca numarul de afisari a reclamei tale ramane relativ mic. Si daca reclama servita este relevanta pentru publicul tinta (cum poti face ca o reclama sa fie relevanta… heh… oamenii platesc sa afle asta :) ).

Ei bine, daca veti activa publicitatea pe Content Network, veti avea cateva sute de site-uri pe care va fi afisata reclama. Spre deosebire de afisarea ei langa rezultatele unei cautari, cand omul cauta in mod precis ceva care are legatura cu reclama ta, pe Content Network ea poate sau nu fi bine plasata, poate avea sau nu legatura precisa cu ceea ce citeste el. Deci: numarul de afisari va creste cu un ordin de marime cel putin zece, iar rata de click va deveni subunitara, la fel ca in cazul bannerelor.

Rezultatul? Rata de click scade la circa 0.20-0.50%, iar costurile per click se dubleaza sau chiar se tripleaza.

So: daca tii la eficienta banilor cheltuiti pe Google AdWords, nu activa afisarea pe reteaua de continut.

2. Daca doresti sa ai un numar cat mai mare de oameni care sa intre intr-un timp scurt pe site (cazul unor oferte speciale pe un site de shopping, de exemplu).

Poti activa Content Network, moment in care clickurile vor veni mult mai rapid, desi la un cost mai mare. Rapiditatea costa. Lasati insa campania sa ruleze in acest fel 2 zile, pentru a vedea daca click-urile obtinute sunt si eficiente, adica daca nu cumva costul lor devine prea mare. Daca un click costa mai mult de 0.50$, forget about it. Este prea scump.

3. Daca doresti sa obtii atat o rata de click decenta, cat si branding, atunci poti folosi un Image Ad (costa mai mult, dar uneori merita). In acest caz, la site-urile romanesti ajungi deocamdata selectand o noua campanie in limba… engleza. Din lista care apare dupa ce ai incarcat bannerul dorit vei putea selecta si site-urile in limba romana. In functie de setarile lor interne, ele iti vor afisa sau nu imaginea.

Aviz amatorilor: dupa circa 1 saptamana se poate vedea daca acest tip de campanie este ceea ce doriti. Un leaderboard de 728×90 poate fi mai ieftin decat unul cumparat prin agentiile din Romania, dar numai si numai daca l-ai creat intr-un mod inteligent, care sa atraga click-uri. Rata de click este in general mai mare decat a unui banner contractat in mod obisnuit, pentru ca bannerul va aparea numai daca in pagina respectiva sunt prezente cuvintele cheie. Ceea ce nu se intampla daca cumperi un banner doar pentru un anumit numar de afisari, cum poti face actualmente prin retelele romanesti.

Din nou, daca costul per click trece de 0.50$, este mai bine sa te gandesti ca la acest pret poti ajunge prin publicitatea contextuala pe site-urile romanesti, oferita de retelele de publicitate, care are si avantajul ca ofera si branding in acelasi timp, situat chiar langa cuvantul relevant.

Rezumand: totul se reduce la prioritatile tale.

Vrei rata de click mare, best bang for the buck? Dezactiveaza publicitatea pe site-urile romanesti, si las-o doar pe cautarile dupa cuvintele cheie.

Vrei sa vina multa lume intr-un timp scurt? Activeaza publicitatea pe site-urile romanesti, si tine un ochi asupra costurilor.

Vrei si branding? Activeaza publicitatea prin imagini pe site-urile romanesti selectandu-le din lista de site-uri englezesti, si tine doi ochi asupra costurilor.

Succese!

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card