Cum poti promova un brand de lux in online? Am stabilit deja ca un brand de lux (se aplica si brandurilor premium, caci eu unul tin inca sa fac diferenta intre zona premium si zona true luxury) nu doar ca nu trebuie sa se sperie de online, ci sa si fie acolo. Continuu concluziile de pe urma Digital Luxury Forum, organizat in Bucuresti de prietenii de la Deluxe-Lifestyle cu 7 pasi la care trebuie sa fii atent daca vrei sa iti promovezi brandul de lux online.

1. Investeste serios intr-un site dedicat, facut cu aceeasi atentie si respect fata de brand cu care ti-ai amenajat showroom-ul sau luxosul boutique de prezentare. Asta inseamna cateva mii de euro in online, cu siguranta nu zeci de mii, dar nici sute.

2. Povesteste in acest site despre valoarea brandului tau exact asa cum i-ai povesti unui bun prieten la o masa: porneste cu istoria, arata cat de puternic este prezentul, fa sa respire valorile artizanilor care au creat produsele pe care se sprijina brandul.

3. Povestea trebuie spusa multimedia. Video-ul, galeriile foto nu trebuie sa lipseasca, insa nu uita de text. Totusi, nu abuza de flash si animatii, lasa ca site-ul sa fie gasit de cei care cauta informatii, iar lor include-le aceste informatii intr-un cadru care sa semene mult cu showroom-ul in care ai investit atat de mult. Iata un exemplu care merita si link (click pe poza):

4. Este bine sa stii ce face brandul in afara tarii (daca este unul importat; daca este unul romanesc, atunci te poti inspira de la brandurile straine similare), insa daca ai posibilitatea NU adapta campaniile de afara printr-o simpla traducere – incearca sa intelegi particularitatea pietii romanesti.

5. Ataseaza un blog acestui site, pentru a comunica cu clientii tai fara a fi scortos. Pastreaza insemnarile pe blog doar pentru a vorbi despre elementele mai putin cunoscute ale brandului, despre ceea ce face brandul astazi, despre noile modele, despre modelele viitoare sau despre persoanele celebre implicate in brand. Nu posta acolo comunicate de presa, ci mai degraba interviuri cu ambasadorii brandului, dar mai ales materiale informative unice care sa atinga mintea si inima cititorilor la fel cum ar face-o produsele tale daca ar intra in showroom.

6. Promoveaza site-ul si blogul in social media. Fa aceasta insa focusand la maximum mesajul tau. Alege sa desfasori campanii pe Linkedin (aici se pot prelua automat si postarile de pe blog), pe Facebook, dar alegand cu grija profilele persoanelor pe care doresti sa-i ai drept public. Aceste site-uri permit desfasurarea targetata (vezi mai jos). In anumite cazuri este potrivit si un cont de Twitter, insa nu utiliza aceste conturi pentru client service, ci dirijeaza problemele catre personalul abilitat sa le rezolve.

7. Targeteaza. Alege-ti cu grija atat site-urile pe care sa iti apara campaniile de display (bannere), cat si publicul caruia sa le apara. De exemplu, foloseste platforma Behavia de la Arbomedia, care iti permite sa atingi doar cei 14% dintre clientii de pe Drive-test.ro si Xplorio.ro care au venituri mai mari de 8.000 lei pe familie. Apeleaza la o agentie de online (de exemplu, pasion.at) care este capabila sa iti targeteze coerent mesajul doar catre publicul cu o rata mare de raspuns si conversie (transformare din vizitator in cumparator). Pentru vanzari online (unde e cazul), apeleaza si la sisteme de afiliere (vezi mai jos).

Time24.ro - Ceasuri de mana online

Mai presus de toate, nu uita ca in Romania nu (prea) vei vinde online in urmatorii 5 ani. Scopul tau trebuie sa fie deocamdata atragerea clientilor potentiali in showroom-ul fizic. Acolo vanzatorii tai isi vor face numerele de magie si vei transforma cei 100.000 de vizitatori din online atinsi lunar de campaniile tale in 10-20 de clienti (extinzi tu cifrele in functie de cat esti dispus sa investesti).

Cu un profit de masura.

Mai sunt, evident, si foarte multe alte lucruri si modalitati eficiente de promovare care trebuie facute de un brand de lux in online. Consultanta costa, dar stiti cum sa ma gasiti :)

Adrian Mihaltianu

Tagged with:  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card