Anul trecut am participat pentru prima data la Redescopera Romania, un proiect initiat de Petrom si desfasurat impreuna cu Bobby Voicu si cu o multime de bloggeri, cu care s-a mers prin toata tara pentru a vedea, simti si scrie despre locurile care merita vizitate in Romania.

Anul asta, am fost mai mult decat bucuros sa vad ca proiectul se reia, ba mai mult, ca pentru prima data participa numai companii romanesti, care au mers pe mana Petrom si au hotarat sa se alature campaniei: BCR, Rometelcom, Dacia, Paralela 45, dar si Muzeul Taranului Roman. Poate ca nu va dati seama ce greu este sa reusesti sa pui la aceeasi masa mai multe companii romanesti, ba inca unele dintre cele mai mari, insa pana la urma despre asta este vorba.

Ce inseamna, de fapt, Redescopera Romania?

Tehnic, inseamna un proiect in care li se da cuvantul bloggerilor, care sunt practic gura, ochii si urechile acestui proiect. Sau ma rog, mainile, caci toti scriu, fotografiaza si filmeaza locurile prin care trecem. Iarasi zic, poate ca nu va dati seama ce greu este sa convingi o companie sa comunice prin intermediul unor oameni care de obicei injura pe cine vor ei pe blogurile personale, pe care nu ii poti controla usor si pentru care nu ai metrici clare de masurare a eficientei unei campanii.

Insa scopul principal al acestei campanii nu este nici ridicarea online-ului in fata sefilor acestor companii, nici vreo mare antanta intre companiile romanesti, ci exact ceea ce ii spune titlul: sa redescoperim Romania ca destinatie turistica. Sunt atat de multe de vazut in tara asta, incat e chiar pacat ca nu le bagam in seama, ceea ce duce si la ramanerea in saracie a zonelor respective.

Redescoperirea Romaniei nu doar ca e facuta ca la carte (dupa experienta de anul trecut, acum e mult mai usor sa acoperim o arie mai mare de obiective turistice intr-un timp foarte scurt), ci e facuta prin toata gama de materiale pe care le poti produce pe online (blogging, microblogging, foto, video, social networks), ceea ce inseamna ca aceste materiale vor ramane pe internet pentru cei care vor cauta informatii despre regiunile sau chiar obiectivele respective.

Este o campanie de o magnitudine care depaseste cele cateva sute de mii de cititori ai blogurilor din campanie si cele cateva zeci de mii de oameni atinsi prin conturile de social networks. Caci aici intervin si partenerii Petrom – cei care au intrat si ei in joc, iar comunicarea din zilele si saptamanile urmatoare va avea un impact fara precedent pentru un eveniment desfasurat exclusiv pe online.

Pe scurt, Redescopera Romania e o campanie prin care nu doar ca s-a realizat cooperarea intre mari firme romanesti, nu doar ca se da cuvantul bloggerilor si nu doar ca se pun pe o harta zeci de obiective turistice numai bune pentru romani, ci si se promoveaza aceste obiective, asociate deja cu imaginea celor care scriu despre ele, catre publicul larg care poate chiar nu acceseaza internetul.

Iata, in mod simplu, motivele pentru care am intrat in aceasta campanie. Pentru ca sunt complet de acord cu obiectivele de mai sus. Si sper ca romanii sa-si redescopere Romania, pana nu e prea tarziu!

Redescopera Romania este un proiect Petrom, impreuna cu BCR, Dacia,Romtelecom, Paralela 45 si Muzeul Taranului Roman.

www.redescoperaromania.ro

Tagged with:  
Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card