Bineinteles ca da! Doru Panaitescu, intr-un interviu acordat lui Victor Kapra.

Eu ce ma zbat sa spun tuturor clientilor… Care desi abia au incercat marea cu degetul in online cu bugete de toata jena sunt deja blazati, preluand de … ei stiu de unde… ideea ca ‘bannerele nu functioneaza’.

Am pe drive-test.ro bannere simple (top, 728×90) care au avut rata de click de 0.60%… Peste medie, insa suficient de scazuta ca advertiserii sa se intrebe daca merita sa faca bannere. Pai merita stimabililor, caci altii, care chiar au stiut ce mesaj sa puna in fix acelasi spatiu, au ajuns la rata de click si de 2-3%!

Dar cand vezi bannere care flutura tot felul de povesti nemuritoare pana cand sa transmita mesajul, sau informatia, sau care nu te stimuleaza in niciun fel sa interactionezi cu ele… Ce sa mai zic? Bannerul in sine e de vina, adica spatiul publicitar respectiv? NU. Ci desteptul de ‘creativ’ care crede ca poate transpune ce a invatat el in print, cu arme si bagaje (i.e. copy-paste) pe online.

Musai de citit articolul de mai sus. Aviz amatorilor (ca profesionisti, mai rar).

Share →

4 Responses to Campaniile cu bannere pot fi eficiente

  1. Ionut Oprea says:

    Din nou, greseala e concentrarea excesiva pe rata de click, mai ales intr-un domeniu in care experienta conteaza atat de mult, precum cel auto. ntz ntz ntz…

  2. zvoner says:

    Ionut, ai dreptate, insa clientul exact asta cere… A invatat si el rata de click, a invatat si el ca internetul ii aduce metrici…

    Iar cand are o promotie, rata aia de click inseamna oameni adusi la el pe site, sau, daca ii duc pe un formular de inscriere la drive-test, inseamna oameni adusi in showroom.

    Eu ce sa-i fac? Mai nou ii imboldesc sa incerce reclamele video. Sa faca jocuri interactive necostisitoare. Sa faca widgeturi interactive….

    Greu. Greu de greu. Tot publisherul trebuie sa educe si clientul, si agentia, si regia? Cam multe pe capul publisherului.

  3. Ionut Oprea says:

    OK, vrea raspunsuri directe, da-i cele mai bune vehicule pentru raspunsuri directe.

    Incearca sa-l ajuti sa obtina mai multe, nu sa dai vina pe banner… si o sa-ti multumeasca prin comenzi repetate.

  4. Gabi Boaca says:

    Adrian sustine un lucru perinent. Degeaba ne concentram sa facem o selectie de site-uri/bloguri trendy/hot, sa avem un MEGA reach, daca nu lucram cu profesionisti in domeniul creatiei si venim cu bannere care nu comunica. Si da, repet, bannerele functioneaza! Functioneaza cum vrem noi: si ca generatoare de actions si ca generatoare de imagine/awareness. Si da, sigur ca da, exista si alternative la fel de bune la bannere pe fiecare dintre zone (imagine, performance).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card