Am scris ceva despre boicotul benzinariilor.

Stiu dinainte ca imi voi atrage furia celor convinsi ca de-alde Petrom, Rompetrol sau Lukoil ar trebui sa le finanteze lor deplasarile inutile, insa poate ca unii dintre cei luati de valul protestelor din ultimele zile vor reactiona cum se cuvine la niste argumente logice.

Altfel, vreau si eu sa boicotez F64 ca nu imi da un Nikon D90 la 500 de dolari, sau ca emag nu-mi ofera un LCD la 700 de lei, atat cat mi-as permite eu sa platesc. Niste nesimtiti, niste profitori nenorociti…

ps. De ce a crescut de fapt pretul carburantilor la inceputul lui 2011.

Tagged with:  
Share →

11 Responses to Boicotul OMV Petrom si alte boacane

  1. costin says:

    Salut,

    Problema nu este neaparat nivelul pretului la combustibil. Ci faptul, foarte probabil, ca pe aceasta piata jucatorii s-au inteles intre ei sa tina preturile la un anumit nivel. Si statul este impotent in a desface aceasta intelegere.

  2. zvoner says:

    Nu e deloc impotent. Chiar deloc. D’aia scriu dincolo ca boicotul timp de 3 zile al unuia dintre jucatorii de pe piata de combustibili este nul.

    A, ca se atrage atentia asupra problemei, foarte bine. Dar modul in care e facut e stupid.

    Pretul va cobori in Romania cand vom incepe sa consumam mai putin – sau poate nici atunci. Privind insa lucrurile in perspectiva, pretul va continua sa creasca – petrolul insusi va continua sa creasca la pret. Nu in mod constant, dar tendinta e clara. Se termina jucaria, asta e!

    Realist vorbind, producatorii pot ieftini benzina doar cu pana la 0.04 euro pe litru. Adica cu 17 bani. Hai, 20 de bani, sa fie suma rotunda. Irelevant in contextul dat. Statul, la randul sau, o poate ieftini cu circa 0.01 euro pe litru, adica cu 4 bani. O sa avem 10 lei in plus in buzunar la un plin – cel mult!

    Dimpotriva, daca statul ar cheltui cum trebuie cei 60% din banii pe care ii ia din pretul benzinei, atunci am avea drumuri mai bune, infrastructura mai buna, ne-am deplasa mai repede si cu mai putin consum de carburant/nervi/vieti. Sau poate am merge cu un transport in comun modern si rapid.

    Dar asa… hai sa boicotam 3 zile un producator, ca o sa se sperie si o sa ne dea preturile inapoi. Hai sa fim seriosi :)

  3. Serios ? stiu ca se trece de la E5 la E10, dar contrar articolului din likul tau VA AFECTA O PARTE DIN MOTOARE …asta oficial, neoficial ….o sa ne facem abonament la service toti!. mai intereseaza-te!
    In plus la fel de bine este clar ca statul are cea mai mare bucata, evident ca un protest direct contra statului se termina …..degeaba, boicotand OMV PETROM atingem direct …bugetul , nu vorbesc de 3 zile, vorbesc de termen nedefinit, …pana ajunge benzina la 3.8 RON la pompa !
    pune umarul si ajuta-ne, chiar daca nu ai masina sa stii ca memoriile de laptop sa ajunga din taiwan la emag tot de benzina au nevoie, la fel si painea, sunca nu se transporta cu bicileta de la taran la CORA.

  4. zvoner says:

    Da, anonimule “Sparge monopolul samd”… ati gandit-o minunat. In primul rand, sunt foarte curios cum veti “sparge” voi monopolul Petrom printr-un protest. Sa se ia de la Petrom si sa se dea la toata lumea, sau cum? In al doilea rand, daca tu chiar crezi ca benzina se va duce spre 3.8 lei, atunci iarta-ma, dar esti idiot amice.

    Casca ochii si vezi ce se intampla cu petrolul, casca ochii si vezi ce ne este pregatit dpdv energetic pe urmatorii 10 ani si ai sa intelegi ca benzina la pompa va ajunge spre 10 lei in acest deceniu, fortandu-ne in sfarsit sa ne schimbam cate ceva in modul nostru de viata. Mod de viata care de fapt e principala cauza a scumpirilor repetate ale unei resurse pe cale de epuizare.

    Dar nu, hai sa protestam, poate asa scad preturile. Geez, prostia e fara limite pe lumea asta.
    Fa si un blog de protest contra pretului la LCD-uri, toata lumea stie ca nu putem trai fara televizor. De unde altundeva ne-ar prosti mircea badea si alte specimene numai bune pentru proteste demne de cascadorii rasului?

  5. klaus_bv says:

    da, toti aveti dreptate!
    totusi, sa va spun si parerea mea: Cum se face ca la o crestere, preturile se aliniaza imediat. Cum se face ca toti distribuitorii au de fiecare data cam aceleasi calcule. Si, de ce se intampla asta doar cand creste pretul barilului? De ce invers nu se poate?
    Daca eu as fi distribuitor care traiesc din asta si vad pe X ca creste pretul si stiu ca daca il cresc si eu nu se intampla nimic… de ce sa nu il cresc?
    Din pacate, masina a devenit un fel de necesitate si, vrem nu vrem, scoatem bani pt carburant.
    Totusi, nu cumva se ”sare calul”?
    Nu cumva se mizeaza pe faptul ca nimeni nu sta sa calculeze profiturile companiilor si… inghite orice?
    De ce sa nu incercam?
    Ideea sa boicotam un singur distribuitor este singura care poate – cel putin teoretic – schimba ceva. ADEVARAT, nu se va putea forta un pret de 2 RON / litru… Rezultatul este functie de SOLIDARITATEA celor care actioneaza….
    @zvoner: Eu am TV cu tub. Cand o sa am bani, o sa imi cumpar LCD. Dar, fara benzina, nu pot porni masina… intelegi diferenta? La fel ar fi doar la paine si alte produse de necesitate imediata! De fapt, este vorba de energie – care se consuma. Un TV (LCD sau nu) nu se consuma la fel.

  6. zvoner says:

    Claudiu, poti incepe prin a-ti reduce dependenta de petrol. Am scris ceva pe drive-test.ro.
    Vei ramane uimit cat de usor iti poti diminua cu 25% consumul lunar de carburanti prin cateva masuri foarte simple. Asa cum spui tu, daca am face toti, solidar, asta, atunci ar avea cu adevarat impact. Un boicot de cateva zile n-are insa – in afara unui impact mediatic care se duce treptat in derizoriu – prea mare efect.

    Si eu am TV cu tub. La cat de mult ma uit la el, sunt mari sanse sa ma prinda si 2015 cu el in casa :D

    Vezi: http://www.drive-test.ro/stiri/1672/cum-sa-ti-reduci-dependenta-de-petrol.html

  7. klaus_bv says:

    Datorita faptului ca sint privilegiat si lucrez ”acasa”, ies foarte rar cu masina: max 2 iesiri pe saptamana. Consumul il tin la min cu diverse metode, mai ales pt a proteja natura!
    Ideea este ca, in ziua de azi, PIATA – din ce in ce mai globalizata – tinde sa scape de sub control. S-a ajuns la situatii stranii in care o portocala din Grecia este mai ieftina decat un mar crescut in livezi din orasul tau… samd.
    Conceptia ca piata este reglata de Cerere si Oferta mi se pare depasita. Cererea in ziua de azi nu mai tine doar de necesitate, ci de ce ni se nazare noua sa cumparam… Multi cumpara LCD-uri numai pt ca pot. Nu pentru ca sint mai economice, mai plate sau mai ergonomice. Multi isi schimba masina, numai sa fie una noua sau una <>.
    Deci, VANZATORII nu mai asteapta sa creasca cererea, ei cresc preturile pt ca stiu ca noi, cumparatorii, nu o sa reactionam…
    De aceea, o CAMPANIE SUSTINUTA – nu doar de 3 zile, ci una care sa dureze cat trebuie – s-ar putea sa schimbe situatia. In momentul in care, sa zicem, OMV va scadea pretul la 4.5 RON / litru, foarte probabil ca multi o sa considere ca este un pret acceptabil si… o sa inceapa sa cumpere, finalizand campania.
    In acel moment, vom putea spune ca pretul benzinei este stabilit <>, cumparatorii. Este ca la bomba atomica – ce comparatie :-) – cand rezultatul apare la atingerea masei critice.
    Teoretic, asta este o metoda care – cel putin in cazul pretului benzinei – ar putea functiona nu numai in Romania, ci oriunde in lume. Conditia esentiala este insa: SOLIDARITATEA pe piata respectiva!!!

  8. lucian says:

    salutare, nu postez aici sa atrag guri rele , sau sa ma iau in gura cu cineva, postez pentru ca consider ca am ceva de spus.”Greva ” cea de 3 zile , a fost inutila , cei mai multi soferi au alimentat mai mult carburant inainte de eveniment, adica benzinariile au avut incasari mult mai mari intr`o singura zi , si n`au incasat nimic 3 zile,ma rog pierdere de timp. Daca timp de 10 zile sau 1 luna sau 3 zile nimeni n`ar mai iesi cu masinile , si toti am trece pe modul ECO la pusculita , gen autobuz, biciclete , mers pe jos etc, atunci ar fi cu adevarat o problema pentru marii industriasi. Anyway pretul la poarta rafinariei pentru un litru de benzina nu depaseste 2.5 Ron , restul sunt accizele, si alte mici mari speculatii , si comisioane. e inacceptabil asa ceva , pana si in austria pretul la carburant este mai ieftin decat in romania.rusine hotilor , si noua ca ne complacem in situatie.

  9. @zvoner – nu e asa ca tu nu ai intrat pe blog dar iti permiti sa emiti pareri gratuite ? nu am sustinut NICIODATA un boicot de 3 zile, ci unul permanent!

    eu iti spun ca atitudinea ta insemna simultan SPALARE PE CREIER, ACCEPT si SUPUNERE

  10. zvoner says:

    Pai boicotati baieti, boicotati. Cu cat lumea se va indrepta mai repede spre alte mijloace de transport, care consuma mai putin carburant fosil pe cap de client, cu atat mai bine.

    A, daca veti continua sa alimentati de la competitie, nu veti rezolva nimic. Nu exista o reala competitie pe piata de carburanti – nici la noi, nici aiurea.

    In fine, s-a vazut deja ce efecte a avut boicotul. Niciunul. Unul pe termen lung, indreptat impotriva tuturor benzinarilor, ar insemna de fapt o schimbare dramatica in sistemele de transport, ba mai mult, in mentalitati.

    Eu am zis deja ca trebuie sa ne asteptam la un pret cu 10% mai mare pana la sfarsitul anului si de 10 lei pana in 2015. M-am inselat. O sa fie 10 lei inca de prin 2013. Si asta independent de Petrom, Lukoil, Rompetrol sau alti procesatori privati. Uita-te in Libia, uita-te in Bahrain, in toata zona aia de unde vine petrolul. Pretul acestuia va continua sa creasca, chiar daca uneori se va replia. Desi indiferent de boicotul unuia sau altuia dintre jucatorii de pe piata romana, NU vei reusi sa cobori cumva pretul, ba inca nici macar sa-i diminuezi cresterea.

    Poti in schimb sa iti reduci personal costurile legate de transport cu 25-75%, in functie de solutiile alese. E mult mai eficient decat sa crezi ca reusesti cumva sa te lupti cu morile de vant.

  11. [...] Benzina, 10 lei By zvoner On February 23, 2012 · Leave a Comment Scriam acum un an ca boicotul indreptat impotriva benzinarilor n-are nicio sansa de reusita, iar in schimbul de comentarii care a urmat articolului am afirmat ca pana in 2013 benzina va deveni 10 lei/litru. [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card