Ionut Oprea a reusit sa faca mai multe valuri in blogosfera decat oricand, printr-o initiativa care scoate din amorteala bloggerii adormiti de caldura.

Mai precis, Ionut a scos la licitatie spatiul publicitar pe mai multe bloguri (i.e. pe orice blog inscris in aceasta initiativa), iar banii stransi in urma licitatiei de pe okazii.ro vor merge catre un ONG, care ramane sa fie stabilit.

Minunat: s-au strans deja 11.222 lei, adicatelea peste 110 milioane de lei in bani vechi. Cum licitatia va mai dura pana pe 29 iulie, cel mai probabil se va sparge bariera celor 200 milioane de lei vechi. Adica 6.500 de euro. Minim.

Ce va primi castigatorul licitatiei: spatiu publicitar pe cel putin 30 de bloguri (pana la final vor fi cel putin 50, avand in vedere efectul de bulgare de zapada din ultimele zile). Cand zic spatiu publicitar, ma refer la:

1. banner patrat (100×100) in coloana din partea dreapta.

2. publicitate text, 10 cuvinte, la finalul unei insemnari/zi, pe durata campaniei.

3. 1 insemnare/saptamana despre compania/produsul advertiserului.

4. Promovarea, pe acelasi blog, a rezultatelor campaniei, in minim un articol detaliat.

Deocamdata, unicii care viziteaza lunar cele 30 de bloguri inscrise depasesc  200.000 de vizitatori  pe luna (in fine, asta datorita includerii lui zoso.ro, altminteri ar fi mai greu…). Avand insa in vedere site-urile deja participante, publicul-tinta este cel mai dinamic si cel mai important public care poate fi atins in Romania.

Probabil ca beneficiarul campaniei va atinge peste 300.000  vizitatori pe luna, in cazul in care si mai multe site-uri se vor alatura campaniei, mai ales site-uri care apartin unor bloggeri (cum e cazul si pentru drive-test.ro, fratele mai mare al blogului de fata). Repet insa, nu doar numarul conteaza, ci si calitatea publicului.

Avand in vedere durata de 1 luna, si luand asa, empiric, o medie de 4 afisari pe unic, beneficiarul campaniei va primi in mod direct 1.200.000 de afisari (CPM 5.4E, TVA inclus), intr-un mix excelent: banner, text, link, advertorial. Scris de cei mai buni dintre cei mai buni. Si ca sa se simta si mai bine, banii vor fi virati catre un ONG. Pentru idei cu privire la ONG, vizitati donatiionline.ro (da, si tu Ionut! :) )

Basca, castigatorul licitatiei va primi spatii in presa scrisa, poate si pe teve. How cool is that!?!

Puii mei, unde am pus 7.000 de euro?! :D

ps.

Sustin aceasta initiativa pentru ca mi se pare de bun simt. Toata lumea castiga. Si cel care va da banii, si ONG-ul care va lua banii, si bloggerii, si site-urile care vor intra in campanie. Poate ca e semnalul care trebuia dat, in conditiile in care online-ul inca nu primeste mai mult de 5% din bugetele de publicitate (optimist vorbind :D )

Share →

One Response to Blogvertising – sau despre valurile unei initiative Clickio

  1. [...] cele scrise de mine acum cateva zile (fir-ar, initial chiar estimasem ca se va ajunge la 10.000 de euro, dar am zis [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card