Normal ca in toata discutia despre Facebook si site-urile de social networking, blogurile au ramas undeva in zona ‘aflata in declin’, in zona ‘baieti care se citesc unii pe altii’.

Dupa cum spune si proorocul Vali Petcu, Facebook si compania cam au zilele numarate. Pur si simplu nu sunt capabile sa produca plusvaloare suficienta pentru a justifica pretul imens cerut pentru cateva procente nesemnificative din intreaga placinta.

Iar posesorii lor incep sa faca toate greselile posibile, in disperarea de a gasi o modalitate coerenta de a obtine venituri de pe urma zecilor de milioane de utilizatori inregistrati.

Dar nu o sa discut despre asta. Voi spune doar ca spargerea bulei social-networkingului, care se va intampla probabil undeva in vara-toamna lui 2008, nu va antrena cu ea si blogurile.

Dintr-un motiv extrem de simplu. Cine are ceva de spus, va avea ceva de spus si in continuare, indiferent ce se intampla cu retelele de social-networking. Cine va avea ceva de scris, va scrie si in continuare, iar daca va fi si citit, cu atat mai bine.

Primii 250 de bloggeri romani sunt cititi, fiecare, de cel putin 1000 de absolut unici pe luna. Impreuna, primii 400 de bloggeri romani sunt cititi de peste 800.000 de absolut unici pe luna. Cifra aflata in crestere. Imi poate spune cineva in ce sens este bloggingul mort, atunci?

Bloggingul nu va disparea prea curand, tot asa cum jurnalele personale tinute sub perna nu au disparut zeci de ani. Atat doar ca se va decanta incet-incet, fiecare pe felia lui. Unii vor scoate bani din asta, unii deja scot, altii se vor limita la personal branding, iar altii vor scrie din pura placere, cel putin pentru un timp.

Mult timp dupa ce Facebook va ajunge la notorietatea lui Geocities, si in plina furie a unei noi mode, cum ar fi strollvingul*, blogurile vor ramane o modalitate de a ne exprima suficient de versatila si de completa pentru a nu cadea in desuetudine. Atat doar ca vor avea functii de social networking incorporate, care vor fi portate pe mobil, si care ne vor urmari IRL buna vreme de acum incolo.

Mai interesant e altceva: ce efect va avea in viata noastra ce am scris in urma cu 10 ani, sa zicem? :)

*you name it. vom ajunge sa filmam in direct ceea ce vedem pe strada…

Tagged with:  
Share →

3 Responses to Blogging-ul este pe moarte. NOT.

  1. Nu cred ca social networkingul e chiar asa aproape de moarte. Ca o sa scada ca si valoare comerciala sau ca interes pentru companii, poate, dar in nici un caz nu o sa dispara.

    Pot sa-ti dau cam aceleasi argumente pe care le-ai dat tu in favoarea bloggingului. Milioanele alea de utilizatori s-au strans pentru ca au ceva de zis unul altuia, pt ca au nevoie de socializare si asta e cea mai usoara metoda. Ca nu se pot face bani (multi) de pe urma lor asta e alta problema.

    Internetul din ziua de azi este o entitate foarte complexa, pe care nu cred ca se mai pot face proiectii asa de simple ca “bula social networking o sa se sparga la anul”. Ok, poate o sa dispara Facebook, dar mai ramane Hi5, Orkut, LinkedIn si alte cateva zeci/sute de site-uri care exista (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_social_networking_websites) sau o sa apara.

    Si ca sa ma lansez si eu in niste previziuni, ce-ati zice de fuziunea bloggingului cu social-networkingul, chestie care se cam intampla deja, dar avand in vedere ca ambele domenii sunt inca foarte tinere, pana la maturitate se mai pot intampla multe…

  2. zvoner says:

    Andrei, ma refeream doar la partea financiara a social-networkingului. La evaluarile incredibile primite de site-urile de gen, care vor suferi in mod sigur o corectie zdravana anul asta.
    Utilizatorii sunt mai putin atenti la valoarea unei companii. Cine se simte bine pe Facebook, se va simti bine si in continuare. Cine a venit doar pentru ca asa e la moda, va migra altundeva.
    Complet de acord cu fuziunea bloggingului cu social networkingul, ca doar la asta si lucrez, ma bucur ca nu sunt singurul care gandeste asa :) :) :)

  3. De acord, din punct de vedere financiar ai dreptate, dar atunci spargerea bulei nu prea are cum sa antreneze si blogurile, din cauza ca nu mi se pare ca blog-urile sunt in bula :)

    Probabil ca blogurile nu au atras investitii asa de mari este si din cauza ca nu exista o concentrare mare de utilizatori intr-un singur loc, acestia fiind impartiti intre mai multi bloggeri.

    Dar daca chiar o sa aiba succes mutatia dintre blogging si social networking probabil ca o sa se mai schimbe si situatia financiara a bloggerilor :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card