Pentru ca imi place ideea lui Mircea de a acorda anul acesta si titlul de Masina Bloggerilor in cadrul galei AutoVot 2012 organizata de concurentii mei (si prietenii) de la Automarket, pun si eu clasamentul meu, mai jos.

Autovot 2012
Am votat cele mai tari maşini
lansate în România în 2011


Maşini accesibile
car
Locul 1: Ford Focus
Locul 3: Opel Ampera
Maşini premium
car
Locul 1: BMW Seria 1
Locul 2: Audi Q3


Votează şi tuMai multe detalii pe Automarket

Bun, acum si motivarile, ca in orice juriu care se respecta.

Masini Accesibile

1. Ford Focus – pentru ca inglobeaza enorm de multa tehnologie pentru o masina de volum, de la Torque Vectoring la sistemele care ti-o mentin automat pe banda de rulare si cate si mai cate! Si asta, fara ca pretul sa fie excesiv de mare, sau fara ca tinuta de drum sa aiba de suferit (e mai moale decat pe precedenta generatie, dar asta nu e un minus avand in vedere publicul). Este o manusa aruncata intregii industrii auto, pentru ca sunt foarte multi producatori care nu ofera asemenea dotari nici macar in zona premium! Preferata mea actuala in clasa compacta.

2. Chevrolet Aveo – pentru ca ofera enorm de multe dotari la un pret mic, pentru ca au reusit sa obtina cele mai bune scoruri de siguranta din clasa (la momentul realizarii testelor) – si asta dupa ce generatia anterioara era dezastruoasa in acest aspect. Dar si pentru ca masina arata foarte bine, sta excelent pe sosea si e bine impartita la interior. Privind si raportul preturi/dotari, e preferata mea actuala in clasa mica!

3. Opel Ampera – stiu ca n-are nicio sansa, ba mai stiu si ca nu e chiar accesibila, insa la pretul unui SUV compact ai cea mai avansata masina dpdv tehnologic. Stiu, din nou, ca nu ai unde sa o incarci in Romania daca nu stai la curte si nu iti adaptezi o priza. Insa vreau sa fie cat mai sus in top pentru a arata lumii ca se poate, ca masinile electrice cu autonomie extinsa printr-un motor pe benzina sunt muuult mai interesante decat hibridele obisnuite.

Masini Premium

1. BMW Seria 1 - pentru ca e distractie pura. Pura. Dar asteia i se adauga motoare cu putere mare si consum infim, un interior in care te simti in largul tau si o sumedenie de tehnologii care iti demonstreaza ca bavarezii nu se joaca atunci cand fac masini. Cu care te joci tu, in schimb!

2. Audi Q3 – pentru ca m-a surprins nespus fiind foarte capabil atat pe sosea, dar si pe drumurile de tara, unde este mai comod decat foarte multe SUV-uri compacte sau crossovere a caror competenta se opreste pe asfalt. E destul de scump, insa vorbim de o liga proprie si de un public propriu.

3. Range Rover Evoque – pentru ca, desi nu l-am testat personal, colegul Alex Sincan l-a testat el pentru site-ul meu si a ramas incantat, ca majoritatea ziaristilor cu care am vorbit. Si pentru ca arata demential de bine!

A, si un amanunt. Nu toti bloggerii care scriu despre aceste masini au destula experienta pentru a analiza cum se cuvine o masina. Insa sustin aceasta initiativa tocmai pentru ca apropie blogerii – prin definitie niste creatori de opinie – de lumea auto, pentru ca le ofera posibilitatea de a se gandi cu atentie la masini si de a se implica mai mult in acest sens. Nimeni nu se naste invatat, iar eu as vrea sa vad din ce in ce mai multe pareri pertinente despre masini. Ori, asta trebuie salutat.

Iaca, acum ne vedem la gala AutoVot 2012, pe 16 februarie!

Tagged with:  
Share →

7 Responses to AUTOVOT 2012, masina bloggerilor

  1. [...] 17. Soacra.eu 18. Eugen Luchianiuc 19. Cetele.info 20. Papen 21. Ana Maria 22. O lume perfectă 23. Adrian Mihălţianu (Zvoner) Etichete: Automarket / Autovot / Autovot 2012 / bloggeri / [...]

  2. Cred că Ford nu mai poate fi inclusă la categoria “maşini accesibile”. Preţurile sunt destul de mult peste generaţia anterioară. Practic sunt preţurile generaţiei anterioare de Mondeo. Eu prin compactă accesibilă înţeleg ceva între 12-15000 euro TVA inclus, zonă în care se încadrau generaţiile anterioare de Focus, C4, în care mai este un Renault Megane/Fluence, Kia/Hyundai, Peugeot (sunt curios care va fi preţul noii generaţii de 30X – 309 a mai fost). Acum am observat că şi Octavia FL, Focus, C4, Astra vin cam cu 2000 de euro mai sus decât generaţia anterioară; la preţuri mai mici (dar oricum peste variantele anterioare) găsind doar variante slab motorizate şi fără prea multe dotări. Practic, Ford, Skoda şi Opel par să se poziţioneze într-o altă categorie de preţ. Să zicem că la Ford şi Opel ar fi oarecum justificat de faptul că noile generaţii sunt într-adevăr izbutite (deşi la Focus, generaţia 2, mai ales în varianta FL a fost superbă), însă dacă la generaţia anterioară la 16.000 îţi puteai configura o maşină foarte dotată, acum o poţi lua doar pe cea mai “cheală”. [Nu iau în considerare, nici într-un caz, nici în celălalt eventualele discounturi de la dealer.]

  3. cl says:

    Si eu ma gandisem la a cumpara o masina, Focusul parea foarte buna. Dar cand am vazut pretul … Ma gandeam ca va costa pana in 14.000 de euro, dar se pare ca m-am inselat:P

  4. zvoner says:

    @cl nu are cum sa coste pana in 14.000 de euro un Focus… poate doar ca pret de pornire, si ala chel (fara dotari). In 14.000 de euro mai bine ‘pescuiesti’ in clasa mica :) (Fiesta, Clio, Aveo, Fabia, Polo, Corsa etc)

  5. cl says:

    Da, mi-am dat si eu seama. Eram visator. Ma gandeam la cati bani as cheltui pe o masina si ce masina as vrea. Nu s-au intersectat cele 2 … :)

  6. zvoner says:

    @Cristian Banu – da, Ford si Opel au decis sa urce in gama/pret, Citroen si-a dezvoltat o gama speciala pentru cine vrea mai multe, samd. La marcile ieftine a ramas doar Dacia, dar asta pentru ca Hyundai si Kia au fost fortate sa iasa din zona ieftina. Din acel moment, marcile de volum traditionale s-au dus in sus, iar acum avem in zona ‘accesibila’ doar Renault, Kia, Hyundai si Chevrolet (si acesta urcat din zona ieftina). Renault chiar da semne de oboseala in lupta cu asiaticii si cu americanii… Om trai si om vedea :)

  7. catalin b. says:

    Salut! Felicitari pentru articol, clasamente si analize. Si, ca o completare, daca imi este permis, nici toti cei care comentează nu au destula experienta pentru a analiza cum se cuvine o masina.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card