66-80 de miliarde de dolari. Atat reprezinta advertisingul TV.

16.8 miliarde de dolari. Atat reprezinta advertisingul pe internet.

Din 1996 pana in 2006, cantitatea de bani cheltuita pe reclamele online a crescut cu 400%.

Interactive Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers (PwC) au anuntat ca veniturile din advertising online in 2006 se ridica la 16.8 miliarde de dolari, o crestere de 34% fata de veniturile de 12.5 miliarde de dolari in 2005. Veniturile pe Q4 2006 au fost de 4.8 miliarde de dolari, o crestere de 32% fata de aceeasi perioada a anului 2005 si de 15% fata de Q3 2006.

Anul 2007 ar trebui sa fie anul in care video-ul online reuseste sa faca pasul spre publicitate, fiind inca de rezolvat trei probleme majore:

- Insertia calitativa de advertising in clipurile video online

- Targetarea

- Canalele de distributie

Mai precis, advertiserii trebuie sa isi adapteze continutul creatiilor in functie de consumatorii de pe net; trebuie sa fie create motoare capabile sa targeteze publicitatea inclusa in clipurile video, pentru a realiza o distributie nu doar cantitativa, cat si calitativa; este necesara o veriga de legatura profesionista care sa intermedieze intre advertiseri si publisheri, permitand cumpararea de spatiu in mod inteligent.

Deocamdata targetarea se face in functie de profilul general al userilor fiecarui site in parte; lucru foarte greu de realizat pe site-urile generaliste precum YouTube sau MySpace care contin milioane de clipuri video, multe dintre ele cu doar 10-100 de vizualizari.

Lucruri posibile in viitor: introducerea unui prag de vizualizari la care un anume clip video sa includa un mesaj de publicitate; targetare individuala in functie de preferintele bifate in profilul individual pe site-urile de social networking; targetare generala in functie de locatia geografica.

Lectura obligatorie:

http://paul.kedrosky.com/archives/2007/03/07/iad_data_shows.html

http://radar.oreilly.com/archives/2007/03/the_economics_o_3.html

http://advancedmediacommittee.typepad.com/emmyadvancedmedia/2006/10/tvvideo_web_inv_1.html

http://www.dailybusiness.ro/cisco-vede-viitorul-business-ului-sau-in-retelele-sociale-online_article-1509.html

Share →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

QR Code Business Card